Sankta Lucia

Efter en låång sömnlös natt klev jag upp tidigt idag och fick mig lite luciafirande från TVn. Rätt mysigt att kliva upp med sin darling, äta macka med julskinka och lussebulla =)

Inatt kunde jag inte somna... Läste i en timme först, sen låg jag och vände och vred på mig och lyssnade på Daniels djupa andetag. Jag funderade lite på om han var vaken med, för han kunde inte heller ligga still, och dessutom gäspade han. Kan man gäspa i sömnen? Jag gissade på att man inte kan det men viskade ändå jättetyst, utifall att, och frågade om han var vaken. Och det var han. Så vi låg och pratade lite, och sen klev vi upp och kollade på Entourage, vilket var underhållande, kanske ska man ladda hem den serien och börja följa den? Sen lade vi oss igen. Daniel somnade, man jag då? Nej, det var lugnare i huvudet, men inte kunde jag somna för det... Jag vet inte... men jag måste ha somnat någon gång för jag vaknade iaf i morse...

Det som höll mig vaken var tankar, tankar om allt möjligt. Blir lätt så för mig, att jag ligger och funderar en massa. Började med att fundera på kärlek och massa däromkring, lucia, hur luciasångerna går, hur det gått på mötet om världens miljöproblem, hur man kan lösa dem, att det behövs något drastiskt och hur jag ska göra med opponeringen och hur det ska gå imorgon... Ja, jag funderade på det mesta.. Kanske kan det bero på att jag läser en bok som handlar om en killes liv, den börjar med att han sitter på ett hotell i sin barndoms hemstad och ska gå på sin barndoms bästa väns begravning. Därefter berättar han om sitt liv och hur det har sett ut. Det får mig att fundera över mitt eget liv och hur det har gestaltat sig. Och då blir jag nostalgisk... Och det påverkar funderingarna ännu mer... =)

Nu var det barnprogram på fyran, ett riktigt bra program verkade det vara, gulligt, med riktiga kompisar som gör saker och leker med varandra, precis som barnprogram ska vara =)

Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till nu.. Kanske ska jag kika lite på opponeringen eller så ska jag försöka sova lite.. Vi får se.

Ha en bra lucia alla och jag hoppas ni får uppleva riktiga luciafiranden! (vilket var något jag också funderad på i natt, när man var liten och lussade i skolan, det släcktes ner i korridorer och hela klassen kom tågande mot föräldrar och syskon, och sång hördes innan vi sågs, ser mysigt ut på filmerna =))

Kommentarer
Postat av: Sophy

Ojoj!! Själv sover jag som en stock...till o med på dagarna!! Sköt till o me fram tiden en timme på jobbet imorse för att jag behövde sova...=) Jaa, de e lätt att man ligger och funderar en hel massa när man inte kan sova..också liksom kryper det i hela kroppen på en..
Vi har lussefirat på förskolan idag vi..jättemysigt...massa föräldrar där..och barnen hade luciatåg och sjöng en massa..myys! Fast ja hade gärna haft lite snö!! Lycka till på opponeringen imorrn, de kommer gå super!!! Pussar o Kramar

2007-12-13 @ 17:36:58
URL: http://sophy.blogg.se
Postat av: Anna

Näe.. i armvecket.. fast jag har fått ett jättestort blåmärke nu.. =( Jobbiigt att inte kunna somna.. jag har ofta det problemet med, ligger å funderar på allt och ingenting.. Men vi hörs i möra då bruttan!! Kramen!!

2007-12-13 @ 17:52:16
URL: http://inswedenspants.blogg.se
Postat av: Elin

Det kommer att gå jättebra på opponeringen!! Så skönt att ha den gjord! Och idag blev vi helt färdig med arbetet! Skönt! Så nu blir det partaj imorrn! Vi ses! Lycka till imorrn! Kramen

2007-12-13 @ 20:03:57
URL: http://moobergs.blogg.se
Postat av: Sophy

Jaa, de vet ja ju att du gör!! Trevligt med någon annan i sängen än Simon..variation förnöjer..haha!!! =) Pussen på dej!! Och Tack för julkortet!!!

2007-12-18 @ 18:20:14
URL: http://sophy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0