2 veckor!

Det är vad jag har kvar innan jag sätter fötterna på svensk mark! Ska bli härligt! Men jag kommer sakna de här nere också, har varit en helt underbar tid, är såå glad att jag åkte!! Och dessutom har jag fått inse hur det är att inte alltid kunna träffa eller prata med de som betyder nåt där hemma. Jag har fått känna på hemlängtan, fått inse hur mycket jag älskar alla er, familj och vänner =) (Haha, just nu kom Push it på winampen... hur ska jag tolka det?? Anna?) ;)  

Nästa sommar ska vi åka till Tjeckien och hälsa på Dana och Marek, kanske man kan passa på att åka runt lite och hälsa på några av de andra också, det vore super! Fick idag en inbjudan till Ungern också, och till Nederländerna har jag fått förr. Skulle vara kul om det verkligen blir av! Men knappt så att jag vågar skriva det, för då blir det ävl inte så.. =)

 Åh, hur ska jag hinna med allt som jag vill göra hemma innan skolan börjar?? En vecka... Kanske är det bara en dag i veckan, och då ska man väl hinna hitta på mer saker tycker jag! Jag vill ju hinna träffa alla, ha lite party, åka bil, bada i sjöar och i hav, skulle vilja åka till typ Fururvik eller Leksand sommarland också... oj, och massa mer saker! Men det ska nog gå bra, får ta en sak i taget och jobba mig igenom listan =)

Kanske ska jag åka bort lite oftare? Jag har fått så många mycket trevliga paket under den här tiden, mer än under hela mitt liv innan tror jag =) Igår låg ett till paket från mormor i min lilla brevlåda. Med ett brev och med lite gotta =) Jag har ätit och druckit så mycket  gotta här nere, och det märks kan jag säga! Har fått en härlig putmage... Har försökt att inte äta så mycket godis, men det vet vi ju hur bra det går för en Mia.. =) Vi får väl se hur bra jag lyckas under resten av tiden. På tisdag åker ju Dana, då blir det väl inte så mycket äta för mig, genom att jag inte är så intresserad av att laga mat till mig själv.. Så det blir väl pasta, grönsaker och frukt, lätt och enkelt, och jag slipper gå hungrig  =)

Igår hade jag idrottslektion, som alltid på torsdagar, och vi tränade Schlagball, vi stod alltså hela lektionen och kastade bollar till varandra. Haha, jag känner mig så hemma, precis som på HiG, bara leka ;) Och idag har jag träningsvärk, i ben och i armarna. Känns bra =) Jag har rört på mig! Ska nog ta upp springandet igen också. Har ju inte blivit nåt på ett tag, genom att förra veckan åkte vi ju till Hamburg, och sen blev jag förkyld. Men nu är det bättre, och det är när jag sitter och inte gör nånting som det känns värst. Så jag ska nog starta lite smått igen.

Nu har sommaren kommit åter till Freiburg! Jippi!!! Var inne i stan på fm och hade en liten exkursion i och omkring Münster. Sen gick vi och åt en glass, jag, Anne, MariaGrekland och Esther. Efter glassen for vi hem och sen gick jag och Esther till Schwimmbad, och det var såå skönt! Bada och sola igen! Me like!!

Ikväll är det storfest igen. Konserter och grejer på Uni, och sen har Musikhochschule fest. Och imorgon ska vi ha grillparty ute på gräsmattan, lite som en avskedsfest för Dana. På dagen imorgon ska vi nog åka till Seepark och bada. På söndagen ska vi åka till... öh... Ja, jag vet inte vad staden heter, men den ligger vid Bodensee, så då blir det nog också lite bada =) Precis en helg i min smak!

Nu ska jag kika på bilddagboken, och kanske ladda upp lite bilder från Hamburg. Ha det bra i solen och ta det lugnt! Och om ni känner för det, gå på Pop vs Soul i Söderhamn i helgen!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0