Efter Hamburg

Ojoj..

Vilken helg! Såå lång och såå underbar!
Nattåg, frukost, besök på Airbus, snabblunch, besök på Die Zeit, checka in på hotellet (som låg en timme norr om centrum och var ett Jugendhärberge alltså typ kollo), in till stan igen, krog, kom tllbaka till hotellet vid halv fem. Det var fredagen i kort version

Lördagen och söndagen, de satt liksom ihop.. =):
Vaknade 8, äta frukost (som var helt suverän), åka in till stan och gå på Tullmuseum (intressant vad folk lägger ner mycket arbete på att smuggeltekniker!), se StMichaela Kyrka (otroligt stor!), äta på fiskrestaurang (såå gott), åka tillbaka till hotellet, duscha, vila lite (kunde inte sova), in till stan igen vid tolv, tog med alla väskor och grejer och låste in dem på Hauptbahnhof, party på Reeperbahn (folk, folk och folk, överallt! Det var en stor schlagerfestival och Live Earth så det var tydligen ovanligt mycket folk i farten, skoj =) gick på en krog först och sen på disco), kom ut och allt var ljust (klockan var vid halv sex) gick till en horgata och kikade (en del är avstängd och bara män får gå in där tydligen.. Atsuki och Jean-Micyhel var in en sväng, men de kom ut ganska fort så jag tvivlar på att de fick sig nåt, hehe), sen gick vi till Fischmarkt och åt frukost och köpte bär och bara njöt i solen som för en gångs skull tittat fram. Gick runt och kikade och väntade på att de andra som åkt hem skulle komma dit. Åkte och kikade på Projekt Hafen City, det var väl det minst intressanta.. Sen hade vi fri tid på eftermiddagen. Åt på McDonalds, for till Stadtpark och sov 1,5 h i gräset och solen, nice =) Men sen blev det kallare och marken kändes blöt så då gick vi till en Biergarten och jag drack en te, sen tillbaka till Hauptbahnhof, äta lite grekiskt och sen vänta på tåget. Sen for vi mot Freiburg. Anne hittade en bekant från Freiburg på tåget, så vi mötte upp honom i bistron och där blev vi kvar till de stängde. Träffade tre tyskar där, som alla kunde lite svenska! Och en Londonbo som förra veckan varit i Sverige, kul! =) Nästan varje gång man träffar någon ny och de får höra att man kommer från Sverige har de någon relation till landet eller språket, det är så läckert! Vårat lilla land! =) När bistron stängt gick vi tillbaka till våra platser och sov. Vad som kändes som en timme men var ca fyra timmar senare var i Freiburg. Tog S-bahn hem och duschade och sov, såå skönt!! 

Vid tolv ringde klockan och då var det bara att kliva upp. Jörn kom vid tjugo i ett, och vi gjorde klart vårt referat. Imorgon gäller det, och sen ska jag sluta tjata om det, då blir det tjat om provet ist =) Blev klar vid fyra, sen vet jag inte varför, men han stannade kvar och vi satt i köket med Dana och pratade... Sen ville han att jag skulle klippa hans hår, och att vi skulle leta en frisyr på internet...?? Hmm. ja, som sagt.... Konstig typ han. Menmen, till slut gick han iaf utan att ha blivit klippt. haha! =)

Sen har jag hunnit med en snabbis på Skype med Daniel och ätit lite. Och nu sitter jag här. Ska snart göra mig klar för vi ska till Waldsee. Men det blir lugnt, högst en öl, kanske till och med bara cola. Har referat imorgon och annat som måste göras. 

Har hittat en trolig Zwischenmieter också! =) Man hyr rummen här för hela terminen som sträcker sig till sista september, och jag åker ju lite tidigare, närmare sagt om ca tre veckor! =) Så då kan man hitta någon som vill ta över mina sista månader, annars måste jag betala hyran hela tiden. Och när jag kikade i brevlådan idag låg en liten blå lapp där någon sökte ett rum. Det kommer ett antal studenter hit och ska läsa sommarkurs och de behöver nånstans att bo. Så imorgon kommer en tjej hit och ska kika på om mitt och Danas rum duger, antar att det gör det =) Hoppas!

Ja, nä, nu ska jag göra mig klar! Kanske kommer det några mer detaljerade beskrivningar av helgen, men just nu har jag inte tid =)

Hej dåå!    

Kommentarer
Postat av: Anna

Lät ju som en toppenhelg det där, skoj skoj! Och det är himla kul det där med att alla har nåt med Sverige att göra, eller om man är i Sverige så har alla nåt med Söderhamn att göra. Haha.. Ha det så bra!! Puss!!

2007-07-10 @ 07:06:22
URL: http://inswedenspants.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0