Hej Sverige!

Nu har jag varit hemma i underbara Sverige i fyra dagar. Och allt känns precis som förr, inte som att jag har varit borta i flera månader. Var det bara en dröm? En underbar dröm med ett underbart uppvaknande isf!

Efter vissa incidenter på resan hem, ett tåg som var 70min försenat så jag trodde jag skulle missa flyget tex, satte jag på fredag förmiddag mina fötter på svensk mark. Daniel kom och hämtade mig med en bukett blommor i famnen =) Passade på att äta på Arlanda, köttbullar och potatismos mmm, sen for vi hemåt Gävle. Försökte vara vaken och trevlig, men fick inte för mina ögon, de ville vara slutna. Så jag var nog inget bra ressällskap.. När vi kom hem packade jag upp det mesta, sen sov jag lite mer. På kvällen åt vi räktaost och planka som Daniel gjort till mig, tackemycke =) Kollade på en film, men hann bara se halva innan jag flöt bort mot sömnens rike igen. Det är ansträngande att resa...

På lördagen åkte vi hem till Söderhamn. Körde bil för första gången på fyra månader, och det gick ju det med. Hann sitta och prata lite på bron på Tremyran innan vi for vidare till Larssons i Lose. Där var det längesen jag var, kom knappt ihåg hur det såg ut! Kul att träffa alla och säga hej, men tyvärr måste vi dra vidare ganska snart. Efter några timmar åkte vi tillbaka till Söderhamn, denna gång riktning Vågbro. Hälsade på Dallas föräldrar och fick oss lite mat där.

Lördagskvällen tillbringades på Stamvägen. Anna kom och hämtade mig på Tremyran, så for vi till Coop och handlade lite gotta. Jag och Anna tillbringade hela kvällen i varandras sällskap ute i köket medan de andra satt i vardagsrummet och var sällskapliga. Jag njöt, hemskt trevlig kväll! Avslutade den med att gå ner på stan och kika. Kom in på Muskan, och där fanns några fler bekantingar. Skoj att träffa på lite folk!

Söndagen då? Luuugn dag! Satt i solen och läste och umgicks med föräldrarna, på eftermiddagen åkte vi in till Anna och Jhonny och hämtade bilen. Satt där i hallen och pratade lite. På kvällen kom Håkan och Carina och åt grillat i Stugsund. Andreas kollade förbi en sväng han med.

Kort sagt var det en underbar helg! Ett härligt välkomnande fick jag =)

Måndagen tillbringades på Lilljungfrun med mor, far, Anna och Ester. Inte helt fel det heller. När vi åkte iväg med båten samlades stora gråa moln över Stugsund, men ute på Lilljungfrun var det strålande solsken heela långa dagen, såå skönt! Badade och solade, men solade mest, mellan fikat =) När vi åkte därifrån såg vi i båten att det bara var 14 grader i vattnet.. inte konstigt att man kände sig som en isbit när man varit i! Anna och Jhonny skulle ner på eftermiddagen till Gävle och kolla på bil, så då kunde jag åka med dem ner, finfint! Tyvärr hittade de ingen bil.. Bättre lycka nästa gång!

Idag har jag uträttat en massa saker. För det första kan jag ju nämna kanske, med lite tvekan... igår kväll hittade jag min plånbok... ooops... Tydligen har jag ett lönnfack i min ryggsäck... Och däri låg den. Så idag har jag ringt till Vägverket och avanmält att mitt körkort är borta. Och så har jag fått tillbaka 350 Euro, inte illa =) Var och pratade med Kvantum och det resulterade i att jag ska jobba imorgon och på torsdag. Men det är bara tre timmar per dag, så det gör jag gärna. Har ju inget annat för mig på dagarna, och sitta och vända papper är inte så ansträngande =)

Sen var jag ner på stan och letade en epilator. Trodde att de på ClasOhlson var dyra, så efter en lunch med Daniel tog jag bilen och åkte ut till Valbo. Men där kostade de lika, så då kötpe jag en där, och den funkade finfint. Gör ont, men resultatet blir bra =) Vill man vara fin...  Sen har jag bara varit hemma. Suttit på Facebook och försökt komma underfund med hur det fungerar... Kul att det finns så många kändisar där! Gamla bekantskaper från förr. Kollade igenom Söderhamnsgruppen, och där finns massvis av dem (naturligtvis). När vi fixat bort den här stationära datorn igen och fått till routern till den bärbara ska jag ladda upp lite bilder också. Både på Facebook och på bilddagboken. Men nu ska jag vara social med vännen min. 

Hare gött!
 

Kommentarer
Postat av: Sophy

Hej vännen!! Superskoj o äntligen få träffa dej igen!! Kändes inte som att de gått 4 mån precis!! Tack så supermycket för de fina sakerna jag/vi fick!!! =0) Vi hörs och ses till veckan!! Pussen på dej!!

2007-08-01 @ 00:36:52
URL: http://sophy.blogg.se
Postat av: Anna

Jag tycker att du är så rolig.. ett lönnfack i ryggsäcken. Det är ju nästan så jag måste yttra några väl valda ord, Maria du tänker inte. Hihi.. Puss!!!!

2007-08-01 @ 09:51:37
URL: http://inswedenspants.blogg.se
Postat av: Anna

Haha.. ja jag är så förbannat less på dig nu! =) Nej du, jag är inte helt säker på att det går. Puss å kram!!

2007-08-01 @ 16:22:26
URL: http://inswedenspants.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0