Superhelg - Skithelg - Fin helg

Vilken jävla helg.... Den skulle ju bli så bra. Fest på fredagen och fest på lördagen, riktiga fester, som avslut för Danas tid här nere.. Fredagen började med exkursion i Herr Bauers närhet, jippi.. Närå, det gick ganska bra faktiskt, förutom att jag hade migrän och att solen stekte som jag vet inte vad.. Fast jag uppskattar verkligen vädret!! =) Passade inte så bra ihop med migrän bara...Men den var inte så allvarlig, men huvudvärken höll i sig heela dagen.. Dana avvek lite tidigare eftersom hon skulle jobba. Jag, Anne, Maria och Esther gick efteråt och åt lite glass, smask! Eftermiddagen spenderades på Littenweilers Schwimmbad med Esther. Såå skönt! Älskar helt enkelt sommaren, vem gör inte det??

Så var det fredagkväll. Vi åkte in till stan där Uni firade jubileum, kanske 250 år? Är inte säker, men många iaf. Var ett glatt gäng som påbörjade kvällen. Väntade på Dana som inte slutat jobba än. Hon kom senare, och efter ett tag gick vi två vidare till Atlantik och träffade Anne och en kompis till henne där. Hittade ett bageri som precis hade öppnat, så vi köpte oss varsitt härligt nybakt bröd på väge, mmm. Dana åkte hem lite tidigare för hon hade tandvärk, just bra timing... Och inte lite tandvärk heller.. Stackarn.

När jag skulle hem ville Anne stanna ett tag, så jag fick låna hennes cykel. Cyklade en bit med Erik och en tjej till där de bor, sen skulle jag hitta vägen till Littenweiler själv... Jaja, efter ungefär en kvarts förvirring, utan att ha en aning om vart jag var, hittade jag iaf rätt väg, och kunde fortsätta hemåt =)

Lördag vaknade jag av att Dallas ringde, inte helt fel =) Klev upp och åt lite frukost. Knackade på Danas dörr, men inget svar.. Okej, dammsuger lite och städar lite. Knackade igen, inget svar.. Vi hade pratat om att åka till Seepark och jäsa, så jag blev lite orolig om något hade hänt på vägen hem.. Men hon hade åkt till tandläkaren och kollat upp sin tand. Efter det var hon trött, hade inte kunnat sova något nästan, så hon stannade hemma och sov, när jag och några till gick till Schwimmbad för att avnjuta ännu en eftermiddag med sol och bad. Kom hem vid halv sex, och då var det dags att börja grillfesten som vi planerat. Hemskt gott med maten, men lugnt och fint blev det. Vi kunde inte bestämma oss för om vi skulle ut sen eller inte, men till slut tog Danas tand och sa ifrån. Så vi skulle åka till jouren. Hittade inte min plånbok... Borta... Med alla mina bankkort, körkort, pengar, Semesterticket och PH-Karte... Skit.. Fick låna Marias Semsterticket så kunde vi åka iaf. När vi kom dit fanns det ingen som kunde hjälpa... Så det var totalt i onödan. Hann iaf med sista Strassenbahn hem så att vi slapp betala nattaxan, träffade Jonathan igen, så det var väl en ljuspunkt iaf, prata svenska, haha =) Hem, leta telnr till Schwimmbad för att ringa på morgonen om min plånbok. Sen ner i sängen och sova.

Klockan ringde vid 7. Var meningen att vi skulle åka till Konstanz vid Bodensee. Men Dana kom inte iväg pga sin tand, och jag pga min saknade plånbok. Fick tag på nån på Schwimmbad, men ingen plånbok. Ägnade morgonen åt att ringa runt och spärra kort och polisanmäla. Ska fortsätta imorgon. Måste hämta ut pengar också, så att jag klarar mig den här veckan och kanske nästa med. Vid tio gick jag och Dana till Schwimmbad och frågade igen om de fått in nåt, och kikade på platsen där vi varit på lördagen, men nada. Åkte till tandläkaren där Dana fick lite hjälp. In till stan igen och till polisen, anmäla. Jättesnäll polis var det iaf! Otroligt tillmötesgående. Sen bjöds jag på en maffig frukostlunch som avskedspresent av Dana. Därefter var hennes tandsmärta fortfarande inte borta, snarare värre. Så vi for tillbaka till tandläkaren. Då fick hon recept på nåt smärtstillande. Men eftersom det är söndag och vi är i Tyskland är ju inte något öppet.. Det finns några apotek som har jouröppet, men de var ju inte lätt att hitta. Men till slut lyckades vi iaf. Sen for vi hem, Dana tog en tablett, som jag tror var hemskt stark, och blev lite påverkad.. =) Men smärtan försvann! Äntligen! Så vi gick till Dreisam och la oss i solen ett tag. Hem i lagom tid till att Risa, Mitchiyo, Clea och hennes bror Mark skulle äta, så fick vi oss lite mat också =) Pratade med Dallas på Skypen. Satt på balkongen och diskuterade. 

Så denna helg som skulle bli en så superfest hela helgen, blev ganska lugn, full i besvikelser, men till slut finfin! Hade hemskt roligt egentligen när vi kuskade S-bahn runt om i Freiburg, och kvällen slutade på bästa sätt, i trevligt sällskap på balkongen =)

Imorgon ska jag fixa en massa grejer med korten, ta ut pengar och hämta Schein för mina kurser. Det ska jag försöka fixa på fm, sen ska vi åka till Tittisee och bara njuta på em, och sen blir det nog något på kvällen. 

Nu måste jag sova, mycket imorgon!
Sov gott!!
Saknar er!

Kommentarer
Postat av: Anna

Fan va klumpigt Maria! Håll ordning på grejorna dina du också! *suck* Hare bäst!! Pussen!!

2007-07-16 @ 09:54:10
URL: http://inswedenspants.blogg.se
Postat av: amelie

hoppas att du får en bra dag!

2007-07-16 @ 10:09:56
URL: http://couleur.blogg.se
Postat av: Sophy

Jaa jag hoppas också att jag har haft värsta dagen på jobbet nu, men de e nog riktigt tveksamt...iingen höjadare där nu för tiden.. De är illa när man längtar efter att sommaren ska ta slut...;0( Jaa de va somrigt att klippa gräsmattan..luktar ju så gott...man känner sig som ett barn igen...gummistövlar hade ja på mig också..=9 Jaaa jag veet, jag tror fan ja e förföljd av fulläckel alltså.. grrr va irreterande..sen hade han ju såklart hunnit gå när polisen kom..sega jävla poliser! Men nu är de ny portkod så nu hoppas ja han håller sig borta!! Den här veckan blir väl inte riktigt lika händelserik som förra..men Hanna kommer upp ons-fre så de blir trevligt ialla fall..men helgen blir lugn lugn..bara jobb!!! Ha de bäst gumsi!! Pussinussi!!

2007-07-16 @ 21:12:11
URL: http://sophy.blogg.se
Postat av: Sophy

Men gumman då...va klantig du e..;0) Näe usch o fy va jobbigt o tappa bort plånboken..så typiskt att du ska lyckas med de nu då när du snart ska åka hem...

2007-07-16 @ 21:14:16
URL: http://sophy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0