Dannemannen

Nu är han här, min älskling!

Hämtade honom vid tåget idag vid två, och sen gick vi genom stan och kikade lite, käkade en Döner och sen tog vi Strassenbahn hem till Littenweiler. Passade på att köpa ett månadskort till honom också, så att han kan åka lite som han vill när han är här nere, 43 Euro, rätt bra pris. Utan kort kommer man upp i den summan ganska snabbt. Så vandrade vi hemåt och installerade honom i mitt lilla rum. Kollade på lite bilder, men sen blev han trött, så nu ligger han och sover och jag spenderar lite tid på Internet =)

En liten återblick till helgen kan vi ju passa på att ta då. Jag kom ju hem från Haiming i fredags kväll. Vi hade planerat att gå ut och ta en öl eller två, Danas pojkvän Marek var ju här, men det slutade med att vi stannade hemma på varsina rum och tog det lugnt, vilket jag tror var ett bra beslut =)

Lördag fm var lugn, sov till elva tror jag, åt lite frukost och så. På eftermiddagen for jag, Dana, Marek, Jana och Sercan till Staufen och kollade på en borg, som vi svenskar hade förstört, hehe =) Och på Haus von Faust . Borgen var helt okej, vackert var det där, och staden ligger i slutet på Schwarzwald, så utsikten var utan berg åt ett håll, ganska ovanligt här nere =) Och i stan var det någon sorts marknad, så fullt med glatt folk som drack champange och öl. Vid sex for vi hemåt igen och vid halv åtta var vi hemma. Gjorde oss klara och vid nio åkte vi in till stan igen och gick på Atlantik för att börja festen =) Stannade där till halv ett och tog sista Strassenbahn till Hindenburgstrasse för att joina festen som pågick för fullt där. Dansade, spelade Fussball (sånt som de har i Vänner, det var inte lätt...) och umgicks med folk. En trevlig kväll helt enkelt =) Sen gick vi hem, och idag fick jag höra att Marek var tydligen helt nykter vid den tiden, vilket inte jag och Dana var... Men men, det fick han stå ut med =)

Söndagen hände inget speciellt. Jag var inne hela dagen utom några timmar när jag satt på balkongen och läste i solen. Pratade lite med Daniel på Skype. På kvällen var Anna ute också, så då kunde jag uppdatera mig lite i hennes liv okcså, alltid trevligt! =) Såå skönt att ni har fått tillbaka eran dator, så att vi kan prata lite mera!

Efter Anna pratade jag lite med Daniel, Håkan och Andreas också. Håkan hade kommit ner till Gävle för att skjutsa ner Dallas till Skavsta på natten. Sedan avslutade jag söndagen med att kolla på en film, Whale Rider. Den var helt okej, men lite seg, men hemskt vackert gjord iaf.

Idag skulle jag träffa Jörn, han jag ska göra ett referat med, men han dök aldrig upp, så då gick jag hem ist. Sen ringde han och sa något som jag inte riktigt uppfattade, han pratar tyst och lite otydligt. Men jag tror att han hade varit hemma och nyss kommit tillbaka till Freiburg eller nåt sånt =) Så nu ska vi träffas på onsdag ist.. Jaja, det får gå fort för då vill jag vara med Daniel =)

Sen åt jag lite mat med Dana och Marek, sa hej då till Marek som åker idag och sen for jag in och hämtade Dallas. 

Nu har D vaknat så nu ska jag bli lite social igen, så ciao!

Mit Lebe!  

Kommentarer
Postat av: Anna

Ta det lugnt nu då Maria, inte för mycket "sånt" nu första natten, det ska ju räcka till 3 veckor.. å kanske lite till om "Operation Övertalning" blir en fullträff för Lag Anna/Elin.. =) Kyss då! =)

2007-06-04 @ 20:11:54
URL: http://inswedenspants.blogg.se
Postat av: Anna

Men Mia, hela världen kan väl inte stannat för att Dallas kom ner? Hallå, me wanna know what you doin´. UPPDATERA! BASTA! =)

2007-06-07 @ 22:12:32
URL: http://inswedenspants.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0