Midsommar i Tyskland...

...är inte direkt som midsommar i Sverige, men dock en helt okej myskväll =) Började dagen med att klockan ringde vid åtta, och vädret var fint så jag stack ut och sprang (ja, faktiskt för andra gången den här veckan!!). Kom en liten bit och sen kom regnet. Hade läst igår att det skulle komma lätta regnskurar, så tänkte att det var väl över när jag kom ut ur skogen, men icke... Det regnade så in i Norden! Jag hade en flod som forsade nerför ansiktet och kroppen. Men det var ganska skönt, inte så varmt iaf =) Kom hem och var geomblöt, vred ur tröjan innan jag gick in, och medan jag gjorde det kom blixten och tätt inpå en fem sekunder lång åska... Så lite tur hade jag ändå =)

Under dagen har jag tvättat lite kläder, pluggat lite, städat lite. Och sen var det dags att åka in till Hauptbahnhof och träffa Herr Bauer och några studenter för en exkursion om Solarenergi i Freiburg. Intressant faktiskt, och höll inte på så länge, det är bra! Efter exkursionen köpte jag och Michael en glass till hemvägen, smakade hemskt bra! Sen hoppade jag av S-bahn lite tidigare och lämnade tillbaka klätterutrustningen jag lånat för att göra mitt referat om Österrike. Äntligen, skulle ha gjort det i tisdags, men då hade jag annat att tänka på, se till så att Dallas kom hem och så. Sen kom jag på att man kan ju inte låta en midsommar gå förbi utan att grilla, även om man inte är hemma i Sverige. Så det var bara att åka tillbaka en bit och inhandla lite kött, potatis, grädde, öl och sånt och sen åka hem. Förberedde lite och sen hann jag byta sängkläder och sitta lite vid datorn. Efter ett tag fick jag ett sms av Dana som sa att hon var på väg hem från sitt jobb, så då började jag förbereda grillningen. Fick såna härliga midsommarkänslor, lyssnade på Kent och Sverige, och på andra svenska sommarlåtar. Var på superhumör helt enkelt! Och maten blev lyckad, trots att engångsgrillen jag köpt inte ville hålla värmen mer än några minuter. Vi fick till och med ta bort köttet en gång och spruta på lite tändvätska... Det hjälpte ett tag.. Men men, gött blev det iaf =) Satt på balkongen och åt och drack, och därefter kikade vi på film, en tjeckisk film. Jag har sett en tjeckisk film förr här nere och jag gillar dem, de har underbar ironi. Men den första var bättre, men kan ju bero lite på textningen också, men bra var den iaf =)

Åh, nu fick jag nästan tuppjuck... Kom åt musplattan och råkade radera nästan hela texten... Och hittade inte ångraknappen på en gång heller.. Tur att den fanns, annars hade jag gett upp. Hände nåt liknande förra gången jag hade skrivit, när jag skulle spara och publicera funkade inte Internet, så det blev inget av med den texten.

Ja, iaf, och nu sitter jag här =) Ska ta och lägga mig snart är trött faktiskt, skönt. Tänker på er och hur kul ni har det där hemma, ute i Skärså och vart ni nu alla är, hoppas och antar att ni har det underbart!! =) Saknar er, massor, allihopa!

GLAD MIDSOMMAR!!!

Har ni inte redan sett årets bild från Aftonbladet, så kolla in den här, också härlig ironi på nå vis =)
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1101752,00.html

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej älskade du! Hade kanontrevligt igår, var himla trevligt att få prata med dig en sväng i telefon också. Skönt att du fick lite midsommarfeeling iaf. =) Men tänk nästa midsommar när vi ska ha värsta midsommarfesten, å tänk när du kommer hem å vi ska dricka min flaska med klara droppar! =) Tjihoo!!
En helkväll du å jag då då! =)Ha det så bra min vän!! Massa pussar å kramar!!

2007-06-23 @ 14:04:15
URL: http://inswedenspants.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0