Okej då! =)

Okej, här, bara för din skull älskade Anna kommer ett snabbt litet inlägg!

Måndagen avslutades med mat och dryck på balkongen i glatt sällskap med Dana, Maria från Grekland, Atsuki, Dallas och mig.

Tisdagen skippade jag faktiskt första föreläsningen och sov lite längre. Är ändå bara en föreläsning som jag inte kommer få nåt för, så jag har börjat fundera på om jag behöver den trots allt? Men den är intressant och professorn är hemskt bra.. Svårt sånt där.. Sen var det skola hela långa dagen. Trodde den skulle kännas kort genom att jag inte gick på första, men den kändes nästan ännu längre än de andra.. Men tyskan gick bra iaf, jag förstod det mesta igen, så det går verkligen upp och ner. Trodde jag skulle kunna tyska bättre vid det här laget.. Jaja, när jag åker hem kanske? =)

Engelskalektionen gick finfint, men föreläsningen efter den var såå seg.. Höll på att somna heela tiden. Så mitt i frågade Katrin (en av de från Haiming, som också tydligen hade den föreläsningen och som känner Franci, som jag har sällskap med på den, sammanträffande!) om vi inte skulle gå och ta en kaffe ist, och ja, det gjorde vi =) Det som var lite jobbigt var bara att vi satt långt fram och typ i mitten av raden, så det syntes en hel del när vi stack, sorry!

Sen var det sista lektionen, och den gick bra, var lite trött bara, men det gick =) Efter den pratade jag med Jörn om vårt referat och det kändes som att vi var bra överens om vad vi ville ha fram och om vad vi hade förstått av texten, så det var ju super! Sen kom jag hem, och möttes av en kram! Inte illa, smått ovanligt =) På kvällen gjorde vi inget speciellt, vi kollade bara på film, men vi lyckades inte kolla på hela, båda småsomnade hela tiden, så det var bara att släcka, så ikväll ska vi göra ett nytt försök med den =)

Onsdagen klev jag upp tidigt för att träffa Jörn igen, och nej, jag frågade dessvärre inte om de hade tappat bort eller inte haft råd att köpa B:et ;) Vi fick ihop våran PowerPoint och sen var det dags för min tyskalektion, som för övrigt var gryymt långsam, tror jag har berättat om dem förr... Men sen efteråt var det roligare. Vi åt lite mat och satt på balkongen och tiden gick väldans fort. På kvällen skulle vi ut och umgås. Tänkte gå till Atlantik, men där visades det fotboll så där var det fullt. Då gick vi till Schlappen ist och där fick ett fint bord. Drack lite öl och pratade lite mer. Sen for vi till StuSie, men där måste man vara student för att komma in, och en av oss var inte det *stor pil mot D* =) De andra var redan inne när vi kom dit så vi, jag, Dallas och en tjej från USA som heter Christine, lämnade dem där och for in till stan igen. Träffade Erik i Stadtgarten. Drack en öl där, sen gick vi, jag och Daniel, genom stan och köpte lite mat, och sen tog vi en taxi hem och slumrade sött in. Det var en bra kväll!

Idag har jag och Dallas turistat i Freiburg. Vi har besökt Schlossberg och Münster och gått runt lite och kikat bara. Härlig dag, men det tog på krafterna. När vi kom hem vid fyra tog vi oss en siesta, i typ två timmar för min del.. Ojoj.. Sen var vi lite sällskaplig med Dana, åt lite och så. Och nu har jag pluggat lite. Har gjort en PowerPoint över min Haimingvecka, som jag ska prata om på onsdag. Ska bara lägga in lite bilder och finslipa på pratet så är den klar!

Och nu ska vi kika på filmen, får se om vi lyckas ta oss igenom den, har redan försökt två gånger =) Tredje gången gillt! Imorgon ska vi åka till Emmendingen och turista. Sen är det nog grillning som gäller på kvällen, åh, jag längtar! Måste nog köpa lite chips och sånt till senare också, blev "lite" sugen på det när Anna skulle joina Jompa och chipsen i soffan... =)

Nepp, nu ska jag krypa ner i sänghalmen!

Lots of Love!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja men det här tackar jag för! =) Då är jag lite upp to date igen, I love it! Haha.. Hare gott min vän!! Hugs and Kisses!!

2007-06-09 @ 09:33:27
URL: http://inswedenspants.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0