Freiburg

Okej, jag har typ lovat att jag ska starta en blogg, så då var det väl dags nu när jag har varit här typ en tredjedel av tiden =)

Jag har alltså lämnat mitt älskade Sverige för en termin i Tyskland. Lever och andas nu i en "liten" stad i sydvästra Tyskland, några mil från franska gränsen och några fler mil från Schweiz. Det bor ca 200 000 människor här, men det känns som att det är en liten stad. Jag ska studera en termin här nere istället för hemma. Jag läser lite psykologi, sport och tyska. Och det är inte alltid helt lätt att hänga med på de tyska lektionerna.. De pratar ju så jä**a fort! Men det går =)

Mitt bland allt pluggande är det fester och utflykter också, eller ska man kanske säga mitt bland fester och utflykter är det lite plugg också? Ja, kanske stämmer bättre på verkligheten ;)

Jag bor i en studentlägenhet med tre andra tjejer, en tjeckiska som heter Dana, en japanska som heter Risa och en tyska som heter Insa (jag är inte helt säker på hur hon stavar, men det är väl egentligen saksamma). Dana är den jag har fått bäst kontakt med och umgås mest med. Men alla tre är jättebra, och det går som smort att bo ihop med dem.

Hmm.. vad mer? Ja, jag kan ju göra reklam för min bilddagbok kanske, där lägger jag upp bilder lite då och då, så in och kika och kommentera gärna =) Adressen är: http://mija83.bilddagboken.se/

Ja, det får nog bli allt för den här gången, så blir det lite mindre allmän info nästa gång ;)

Kram på er! (Hoppas iaf att det blir några som läser!)


Kommentarer
Postat av: Sophy

Meeen då..undrar vems väder vi har fått i så fall...hmm..*funderar* Regnet stod verkligen som spön i backen några gånger idag...suck!! Sommar o sol,vart e du??!?!
Vet du vad, ta och ladda hem Markoolios nya låt Ingen sommar utan reggae..för den ska vi parta som fasen till sen när du kommer hem!! =) Bara så du vet..haha!

Och en till sak som du ska veta..Jag kommer ialla fall vara en trogen lästare av din blogg, och det var verkligen på tiden att du skaffade en..;0) Hihi!!
Pussen o kramen

2007-05-14 @ 23:46:46
URL: http://sophy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0