Hos doktorn

Idag har jag inte gjort så mycket heller.. Innan jag la mig igår kokade jag lite vatten och drack med honung så att jag skulle kunna sova för min dumma hals. Och tack vare det fick jag springa på toaletten flera gånger inatt.. Men mellan det kunde jag sova iaf. Vaknade nån gång, men bara kortisar och sen när jag vaknade på riktigt var klockan typ kvart i elva! Ojoj, upp och skulle äta lite frukost, men köket var invaderat av två japaner som åt lunch, och vet ni hur mycket japaner äter? Jag fick inte plats så jag bestämde mig för att duscha och sen gå till apoteket för att köpa något till halsen. Men när jag var klar med duschen var klockan så mycket att Dana skulle snart komma hem och jag hade tänkt att vi skulle käka lunch tillsamman, så då gjorde jag lite soppa istället och åt under tiden rostat bröd och drack te. Dana kom vid tolv och vi åt lite snabbt. Sen gick hon igen till en annan lektion och jag gick till apoteket.
Men apotekstanten skickade mig vidare till en doktor, hon tyckte att det var det bästa.. Och det kan jag kanske hålla med om.. Har varit sjuk i två veckor lite drygt nu, halsont, snuva, hosta och kanske lite feber. Nu är det mesta av hostan borta och även snuvan, halsontet var borta i lördags, söndags och i måndags.. Men på måndagkväll kom det tillbaka... Och nu känns det som sår i halsen. Jaja, i vilket fall, så följde jag rådet och gick till en doktor. Och där fick jag sitta och vänta för jag hade ju ingen beställd tid och egentligen hade de ingen "drop in" efter klockan ett, och klockan var typ kvart över när jag kom dit. Men de hjälpte mig iaf, tack snälla! Och de till och med ursäktade sig att det tog lång tid innan jag kunde komma in.. Så hon kände lite på halsen, lyste med ficklampa och tog en odling. Sen fick jag några tabletter och på fredag ska jag komma tillbaka för att få svaret på provet. Förhoppningsvis behöver jag ingen pencillin (stavning?)! Idag betalade jag inget, undrar om jag får göra det på fredag? Eller om de skickar räkningen direkt till försäkringskassan? Jaja, det visar sig!
 
Jag hade lektion klockan två så jag var lite sen när jag kom från doktorn, men jag mötte Jana och hon sa att den var inställd, så ibland har man liksom tur =) Vandrade hemåt istället och nu väntar jag på att Dana ska komma hem så ska vi åka och handla lite mat. Och nu är hon hemma.. Se där! Vilken tajming =) 

Ja, men då ska jag avsluta, och ägna mig åt en favoritsysslesättning, skriva handlingslista, jippi!

Eller? 

Kommentarer
Postat av: Anna

Jadu Maria tror bestämt att din förkylning smittat över internet.. är sjukt förkyld nu, bara rinner i näsan, hostar är hes och säkert lite feber.. *suck* Men hoppas du blir helt bra snart!! Massor med kramar!^Å du vet att du får vara med sekunden du landar i Sverige igen.. då ska vi roadtrippa du och jag! =)

2007-05-17 @ 20:06:21
URL: http://inswedenspants.blogg.se
Postat av: Sophy

Helloj gums!! Mm kan tänka mig att dom kan äta..vi bodde med en thailändare tror ja hon var ialla fall..när jag o Anna jobbade på Marstrand..och hon kunde äta hon med!½ och hon lagade mat så de va stekos överallt!! Hoppas inte ni har de problemet!!
Duktig flicka som gick till doktorn!! De va verkligen på tiden!!! Pussen o Kramen på dej gumman!

2007-05-19 @ 23:04:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0