Jag är fri!

Jajemän, idag har jag haft åtta timmar skola... Hua. Men jag känner mig inte så less som jag har gjort de andra tisdagarna. Det finns två anlednngar till det. För det första slipper jag jobba med hon med korta byxor och taskig attityd! Jihaa!! Och för det andra förstod jag det mesta av allt som sades idag, lucky me! =)

Kanske kräver en lite närmare förklaring? Okej, på tisdagar har jag fyra lektioner, tre på tyska och en på engelska. Två av de tyska lektionerna är bara föreläsning, när man ska sitta och lyssna på prfessorerna som pratar och kolla på deras PowerPoint, och det har gått bra från första stund. Det är lättare att lyssna på samma människa som pratar än att lyssna på olika människor som diskuterar. Och dessutom har ju PowerPointen hjälpt till. Engelskalektionen har inte varit något problem, skönt att komma ifrån tyskan ett tag =) Men den sista lektionen...

örsta tisdagen jag hade skola var jag helt slut, jag hade bara ätit frukost på morgonen, och hade inte tid att köpa nå mat under dagen, och hade inte varit smat nog att ta med mig mat heller.. Allt detta resulterade i att jag var totalslut när det var dags för sista lektionen. Den är vad man kallar Hauptseminar, för de studenter som går typ sista eller näst sista året, och man ska skriva ett prov och hålla i en lektion. Och alla utom jag är tyskar, och tyskar pratar jättefort (som jag skrev i första inlägget). Så där kom jag, trött och svensk, och fattade ingenting. Fick några första intryck av d andra studenterna och naturligtvis måste jag hålla referatet med den som jag absolut ionte ville umgås med.. Otur eller? Totalt osympatisk och totalt gnällig och totalt bara helt fel. Eller ja, det var mitt första intryck, så jag vet inte om det stämmer eller inte, men hon har inte gjort något för att förbättra det så så tycker jag än iaf =) 

Kommentarer
Postat av: Anna

Amen asså du har ju så sjuk tur!!! =) Han med tysta rösten och trasiga tröjan som ser töntig ut kommer säkert vara underbar!! Massor med Löv från mig till dig!! 1000pussar å minst lika många kramar!!!

2007-05-15 @ 22:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0