Om helgen som var

Ja, sen var det fullt upp hela helgen tror jag. På fredag kväll var vi ut på en Kneipe som heter Atlantik, som var väldigt bra. Var ju fortfarande inte helt frisk, så ingen öl för mig. Drack KaffeBaileys istället, två stycken, och oj vad pigg jag var heela kvällen =) Smakade finfint! Åkte med sista Strassenbahn hem vid halv ett. Vid de flesta hållplatser finns det en skylt som visar hur lång tid det är kvar innan Strassenbahn ska åka, och när vi kom dit var det en minut kvar. Stod och väntade ett tag, och nästa gång vi kollade var det två minuter kvar?? Och jag tror att allt som allt stod vi där i fem minuter.. Vet inte riktigt vad det var med den skylten, men inte ett rätt hade den iaf =)

I lördags var det soligt igen, satt på balkongen på förmiddagen och läste min svenska kriminalroman. Den andra i ordningen här nere, den är bra! Michael Conelly =) Sen kom Dana hem från fitnessen och hon hade Maria från Grekland (hon heter så här, och en annan Maria heter Maria från Polen och jag får heta Mia) med sig, så vi satt kvar på balkongen ett tag. Sen var det dags att åka iväg och handla, vi var bjuden på grillfest till Erik. Lenka, en annan tjej från Tjeckien, mötte upp oss vid Aldi. Vi handlade lite mat och de andra köpte kläder och hårfärg. Sen for vi hemåt igen och förberedde maten. Grillspett med fläskkött, paprika, lök och champinjoner, och majs med kryddsmör, blev hemskt gott!

Grillpartyt var i ett annat Wohnheim (studenthem) högst upp på en terass på åttonde våningen, så man hade härlig utsikt över stan. Det var mestadels amerikaner där,så det blev mycket engelska. Det blir lite snurrigt i huvudet när man ska försöka prata engelska här, har bara tyska i huvudet... =) Men det går bättre efter ett tag, som tur är! I vilket fall så sken solen hela tiden nästan, och det var varmt och härligt. Två grabbar spelade gitarr och sjöng, och det var ett supergrillparty. Jag och Dana hade tänkt åka hem vid åtta och göra oss iordning för nästa fest, Janas födelsedagsfest, men vi blev kvar till nio, halv tio, när några av de andra också åkte tillbaka till Littenweiler. Så vi kom till Jana vid tio nån gång, och där var det också trevligt. Satt på balkongen och pratade och drack ite öl (var nästan totalfrisk i lördags =)) Vi hade planerat att vi skulle gå till JosFritz Cafe, men vi visste inte riktigt var det låg. Efter många om och men, blev det gamla vanliga Tacheles. Innan vi fick komma in måste jag och Dana visa leg, men när Jean-Michel (som är 20, eller var det 21? jaja) och en kille från USA som heter Justin (och är 21) börjar plocka upp sina leg säger vakten, nej inte ni, ni kan gå in.. Haha, äldst får visa leg =) För att komma in på puben måste man gå nerför en trappa, och ovanför den stod en till vakt. Han sa att vi kunde hänga av oss jackorna i garderoben. -Närså, jag kan ta min med mig, sa jag, det går så bra så. -Nej, du ska hänga av dig den. Ojoj, bara att lyda! Man fick visst inte ha jackan på sig om man ville komma in... Och inte mycket till humor hade han heller.. =)

I början var vi sex stycken som gick dit, de andra var utflygna på olika ställen, men jag tror att till slut var allihopa där, det var skoj! Men de flesta var trött så de åkte hem efter ett tag. Men vi var några tappra själar som stannade kvar en timme till. Men det visade sig att vi missade nästa buss, så vi fick snällt vänta på morgonens första Strassenbahn. Klockan var fem och den gick halv sex så vi fick vänta lite. Men nu var det ju gratis, så det gjorde ju inget =) Jag var jättehungrig när vi åkte hemåt, hoppades att Heitzmann (ett bageri med jättegott bröd, mmm) var öppet, men tyvärr inte.. Så när vi kom hem gjorde jag mig några mackor och åt frukost. Sen var det sängen till klockan tolv ca. Skönt! Så, ja söndag förmiddag var lugn ;) Vid tvåtiden for jag, Dana, Lenka och hennes hund, Kery, till Seepark och solade lite. Ville hemskt gärna bada, men det hoppar jag över ett tag till, vill inte bli sjuk igen nu när jag precis blivit bra igen. Men badade fötterna iaf. Lekte med Kery, som är en schäfer, och började sakna Mollan.. Men det var kul att få leka lite med en hund igen =) 

På eftermiddagen, kvällen nån gång for vi hemåt igen och åt lite mat. Lenka följde också med och efter maten gjorde jag slingor på henne. Det tog typ tre timmar och resultatet syntes nästan inte, suck.. Men men, fick ju gosa lite mer med Kery, hehe. Vill också ha hund! Vart jag än vänder mig finns de där.. Jaja, efter färgningen var det kväller. Och det var välförtjänt tycker jag. Hade klockan på halv nio, mina planer var att gå till biblioteket och läsa lite böcker till imorgon (tisdag). Men vaknade vid fem med grym migrän... Dryyygt! Men har tabletter med mig iaf, men det tog ca en smärtsam timme innan jag lyckades somna om. Sov till halv tio ist, men sen upp och fixa frukost och sen bibblan. Hittade en bok att låna och en text som jag fick läsa där. Kom hem igen vid tolv. Sol fortfarande. Så passade på att ligga på gräsmattan och plugga. Men efter lunchen kom molnen, så då gick vi in igen. Sen dess har jag läst lite mer, klippt Danas hår (Ja, hon är ganska modig.. eller är det dum man säger? =) Men det blev bra faktiskt, som tur är!), ätit lite mer och varit lite social. Och på kvällen har jag bara varit inne på rummet och pratat med Dallas, kollat lite på Internet, och nu skrivit denna långa bloggen.

Imorgon ska jag träffa en kille som har en kurs som går nästa vecka, en sommarsportkurs med klättring, kanotpaddling, forsränning och sånt i Österrike. Den kostar lite pengar, men jag ska få lite info och så, så hoppas jag att jag kan åka med! Skulle vara jättekul! Efter det väntar en låång dag i skolan.. Och jag måste läsa lite mer inför den, tjat.. Men egentligen, det är det första riktiga jag gör i skolväg här, så jag ska väl inte klaga. Det är lugnt på den fronten här nere, än iaf =) 

För resten av veckan har jag inga speciella planer. Ska handla lite mat nån dag, och ja, imorgon ska det komma en tjej och göra något med Internet, så nu HOPPAS jag att det löser sig så att jag får riktigt Internet!! Det funkar ju iofs bra det jag har nu, men det är långsamt och ibland stänger det ner sig själv. Och pratar man på Skype eller msn blir det störningar om man kollar på andra sidor samtidigt.. Men jag har ju Internet iaf, och det är bra! På fredag eller lördag kommer Danas pojkvän Marek hit. Ska bli skoj att träffa honom och se vad det är för en filur! Och i helgen ska vi köra ett krogmarathon för att hitta några nya ställen att gå till. Sen får vi se om jag far till Österrike nästa vecka, hoppas! Och när jag kommer hem är det ny helg, med nytt födelsedagskalas, och sen på måndagen kommer Daniel hit! Längtar!

Saker jag gör regelbundet hemma men som jag inte har gjort på snart två månader:
Kört bil
Ridit
Pussats
Kollat på TV
Ätit Marabouchoklad
Ätit pizza med bea
Cyklat
Använt en micro...
Hmm... ja och massa mer som jag inte kommer på just nu =)

Ja, det var min helg det. Nu måste jag avsluta och läsa lite om expertiseerwerb i min lilla tyska bok som är bara fyra centimeter tjock... Tur att jag bara behöver läsa 20 sidor, haha, men det räcker gott och väl!
 
Kram och godnatt mina kära!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hallå där.. ja men vi tar väl en pizza med bea å en sväng med bilen när du kommer hem då, min micro står också till förfogande. =) Å jag har en schweizernöt i min väska.. härligt!! =) Har gött då så ska jag gå å mumsa lite. Pussen å Kramen!!

2007-05-23 @ 22:45:54
URL: http://inswedenspants.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0