Sova med Skype

Handlade hur mycket mat som helst igår. När jag la in allt i kylen gick min hylla sönder...

Åt pannkaka till middag, mumma! Och sen en massa godis också, också mumma! Sen var det väl sängen hela kvällen, pratade med Daniel och sov lite medan han var hemma och poade. Hade Skype på så det kändes som att vara hemma! 

 Anne kom förbi en sväng, hon och Dana skulle ut på kvällen och parta litegranna, så då gjorde jag dem sällskap en sväng i köket. Drack en äggkopp whiskey för halsen. Hittade den på mataffären, en 70s för 4.99 Euro, inte illa, men antar att det är skitwhiskey, men saksamma för mig, all whiskey smakar lika (illa). Sen gick de ut och jag la mig tillrätta i sängen igen. Pratade lite med Dallas och Geijer som var hemma hos oss en sväng, sen ägnade jag kvällen åt att läsa och bara vara.. aah.

Vaknade vid elva idag av Skype, pratade lite och sen kom jag på att jag hade ju bestämt tandemträff med Antje, en tjej från idrottskursen. Hon ska till Sverige i augusti och läsa en termin så hon vill lära sig lite svenska och jag vill ju gärna bli lite bättre på tyska. Så det var bara att masa sig upp och bli lite anständig.

Så då har man alltså agerat svenskalärare idag med, det var skoj. Skrev ihop en lista med hej, hur är det, jag heter, vad heter du, lite siffror och så. Så får hon öva på det till nästa gång =) Dana lagade middag till oss, köttfärsbiffar och potatis. Jana kom också över och så åt vi alla fyra, smakade finfint! Sen har jag fått lite mer filmer av Dana så jag kommer nog ägna kvällen åt att kika på någon av dem.

Imorgon ska jag också bara vara hemma, förutom en snabbis till doktorn för provsvar. Sen vill jag vara frisk igen. Mår hemskt mycket bättre redan, fick nån homeopatmedicin som verkar fungera jättebra, eller om det är min tro på den som fungerar, det vet jag inte. Men bättre mår jag iaf!

Pratade nyss med Daniel på Skype (igen =)) och försökte vara effektiv och läsa Annas blogg samtidigt. Men det där man säger om att kvinnor kan göra två saker samtidigt, det stämmer inte på mig.. Jag försöker ofta, men jag lyckas egentligen allt för sällan. Så det slutade med att Daniel hellre ville spela tv-spel, och då kunde jag läsa klart i lugn och ro, hehe

För ungefär en vecka sen fick jag ett paket med posten. Min Dallasdarling hade skickat två böcker och en stor påse godis till mig, tackemycke! I påsen fanns massa gottis, bland annat massa saltlakrits som jag älskar. Snäll som jag är bjöd jag ju mina sambosar. Och ingen av dem tycker om lakrits, inte ens lite grann! Dana och Insa visste redan det så de tog nåt fruktigt istället. Risa frågade om man verkligen kunde äta det svarta? Hon provade ett lakritsmynt och hon visste inte alls hur hon skulle bete sig för att slippa ifrån smaken utan att förolämpa mig, jag har en känsla av att hon aldrig har sett lakrits förr.. Atsuki kom förbi lite senare och han fick också smaka, alltså håret på hans armar reste sig när han kände smaken! Likaså Mitchiyo, den tredje japanen, hon gillade det inte heller, men hon klarade sig bäst. Jag tror att de nu har kommit överens om att lakrits är gift. Men de har iaf tagit kort på det och skickat hem till Japan, så att deras familj och vänner ska få  se vad för gräsligt den där svensken äter!

Och apropå det så är det sant som man säger. Japaner knäpper alltid kort, och då menar jag verkligen alltid! Och de älskar allt som är gulligt. Risa har massa saker med Snobben, Hello Kitty och liknande, handdukar, väskor mobilsmycken. Och, en sak till, hon har en grej, typ som en pepparkaksform fast jätteliten, som man kan forma tex morötter till blommor...! Helt otroligt, japanskt blinbling! Jag älskar våra japaner! =)


Kommentarer
Postat av: Anna

Fan jag har alltid tyckt att Japaner är bra människor.. och nu ännu mer.. Dom förstår å är precis bra alltså! Å den där grejen som man formar morötter med.. me like.. me want, give it to me.. my precious.(Kanske inte stavas så men vad gör det om 100år?)

2007-05-17 @ 20:43:30
URL: http://inswedenspants.blogg.se
Postat av: Elin

Haha innan jag såg att det var en japan..tänkte vaddå har de inte lakrits i Tyskland?! =)

2007-05-18 @ 16:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0