Underbara mamma

Ja, jag skulle ju titta på film igår, och läsa lite.. Blev inte av. Satt på Internet hela kvällen och halva natten istället. Pratade först med Anna, som är totalt förkyld och får mig att skratta mig dubbelvikt med sin blogg ;) nKrya på dig darling! När hon gått och lagt sig dök lillebror upp på msn, så då pratade jag massa med honom, via kamera och allt, det var härligt, trots att mitt (eller kanske hans..?) Internet strejkar lite då och då. Men det var kul att bli lite uppdaterad i hans liv med =) Mitt i allt ringde Daniel och ville säga god natt, och då sa även Micke och jag god natt. Men då poppade Elin upp på msn också, så då pratade jag med henne också och jag önskar dig lycka till med skålningen! =). Så igår blev jag massvis uppdaterad på vad folk har för sig hemma i långa landet Falukorv. Och det är ju alltid bra det!

Sen skulle jag sova. Hade suttit i sängen med datorn på en stol framför mig eller i knät, och till slut sa ryggen ifrån.. Men inte blev det sova heller. Jag kom ju på att jag ville veta texterna på några låtar, så det blev istället lite tidsfördriv på letssingit.com. Sen tog jag mitt förnuft till fånga och stängde av datorn och la mig.

Vaknade vid nio, slumrade lite mer, och vaknade igen vid tio, läste lite. Klockan elva skulle vi tvätta med Jana, men det var fullt i tvättstugan då, så vi fick vänta lite. Passade på att göra lite frukost och att sitta ute på balongen, för det var SOL idag!! =) Hann med att slänga in två maskiner och diska undan frukosten, sitta lite till i solen och läsa. Sen gick jag till doktorn och blev typ friskförklarad! NICE =) Jag ska bara äta de där superpillren idag och imorgon och sen ska jag vara bra, ingen pencillin! Och redan är nästan all halsont borta, helt otroligt bra!

Det firade jag med att köpa en chokladcroissant och en nötnånting, vet inte vad det heter på svenska, om det finns nåt ord för det, nåt bröd iaf och en CocaCola. Och när jag kom hem och kollade i brevlådan blev jag ännu gladare. Såg att det låg något stort brunt däri med mammas handstil på... Och det visade sig att det var ett paket med lite Malaco Salt och blandat och Ahlgrens Vägskyltar, och ett brev! Så nu är jag ännu mer uppdaterad på läget därhemma =) Ska ringa och tacka så mycket ikväll.

Delade på bröden med Dana som hjälpte mig att fira lite, sen skulle hon plugga och jag ska driva ut de onda andarna ur mig så nu sitter jag på rummet och fördriver onda andar och lite tid på Internet... Kunde inte låta bli att läsa Annas blogg igen, och skrattade lika mycket. Var får du allt ifrån? Sen fanns det inga fler att läsa, så då får jag skriva en egen ist.

Så, vad händer resten av dagen då? Ingen aning! Skulle ju egentligen ha passat på att åka till ett ställe som heter Keiserstuhl, men nu är det lite sent.. Vi ska göra ett referat på tyskakursen, ett fotoreferat. Och jag ville göra om Keiserstuhl, där görs det vin och det finns massvis med orkidéer där,så det skulle ju kunna bli finfina bilder och något intressant att berätta om. Och man vill ju gärna ha soligt väder när man åker dit, inte regn och blåst, både för mitt eget välbefinnande och för bildernas skull. Jag tror att det ska fortsätta regna ett tag, men om det är lika fint imorrn kanske jag kan åka då. Hoppas! Fast jag tror inte det, tror att regnet kommer tillbaka.. Jaja, det löser sig! =)

Ska göra ett annat referat också, något om Tyskland, vet inte om jag ska ta om skolsystemet, för att kunna använda kursen lite i min utbildning eller om jag ska prata om vidskepelse och jämföra lite mellan Tyskland och Sverige. Eller någon annan som har andra tips och idéer på vad jag kan prata om? =) kanske kan jag leta lite info till det.. men det är ju inte så kul.. Har ingen lust.. Sen har jag ju en psykologikurs där jag också ska göra ett referat, och som jag också bör läsa och leta info till. Hmm... ja, kanske kan kika lite på det då. Jippi.
 
Ja, ska kika runt lite på nätet nu då, så får vi se om jag hittar något.

Anna, krya på dig!
Micke, lycka till med sparandet ;)
Elin, lycka till med bal och skålar!
Dallas, jobba lugnt och ring senare!
Mamma och pappa, tack så mycket för brevet! Vill också åka båt!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Tjarå! Ja vad får jag allt ifrån? Ingen aning.. verkligen. Tur att du får en massa gotta nerskickat till dig så du överlever! =) Haha.. Synd att ingen vill skicka ner mig bara.. ska fråga runt lite, kanske är nån som vill skicka mig i en liten låda. Hare gott!! Kramen!!

2007-05-18 @ 16:20:19
URL: http://inswedenspants.blogg.se
Postat av: Anna

Din sida tror att mina inlägg är spam också.. elakt! =)

2007-05-18 @ 20:05:05
URL: http://inswedenspants.blogg.se
Postat av: Elin

Heeej!! Kan meddela att skålandet gick alldeles utmärkt, visade sig att jag hade fel, vi skålar visst som alla andra =) Nån som lurat mig för att jag skulle göra bort mig kanske?! Elakt. Balen var iaf alldeles alldeles underbar. Hoppas du också har det alldeles underbart! Kram kram!!

2007-05-20 @ 22:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0