Wieso im Himmel

Jag skrev efter förra tisdagen att jag var så lycklig för jag hade förstått allt så bra och min tyska hade blivit så mycket bättre, blahablaha.. Det visade sig igår (tisdag) att det var visst bara en topp, och igår var jag tillbaka i dalen igen.. Det gick bra på förmiddagen, men eftermiddagen, hjälp! När de andra pratade hörde jag mest bara ett surr.. Jag var så trött och less och varm när jag kom hem att jag bara kände för att låsa in mig på rummet. Men dessutom var jag hungrig, så jag måste göra nåt att äta av det vi hade hemma, typ inget. Slutade med att jag värmde lite soppa och ris med grönsaker. Försökte göra det lite matigare med hjälp av pasta i soppan, men det blev totalt misslyckat.

Men lite glad var jag, för jag hade haft ett lyckat möte med läraren som har sommarsportkursen nästa vecka, och jag bestämde mig definitivt för att följa med. Så det ska bli så kul!

Hela dagen i tisdags försökte folk få tag på mig. För det första måste vi ta oss till Österrike själva, för kursen, och jag lämnade mitt nummer och min mail till läraren så att han kunde säga till de andra att de skulle höra av sig till mig om de hade platser kvar i sina bilar.  Så min telefon ringde nog fyra gånger, och sms gick hit och dit i flera omgångar. Men på någe vis löste det sig iaf. Jag kommer dit =) Och dessutom var tjejen som skulle fixa Internet hemma hos oss, och jag borde egentligen varit där och fyllt i nåt papper så det blev några fler sms om det. Men det slutade med att hon lämnade papperet hemma så att jag fick fylla i det och lämna in det senare, så nu kommer det dröja ytterligare två veckor innan jag får nåt kabelinternet.. Vilken jäkla tur att Vitalij är här den här terminen. Det är han som har fixat det Internet jag har nu. Annars hade jag ju varit helt utan!

Hmm... ja sen på tisdagkväll, igår, gick jag, Jana och Dana och tog en öl på en krog här i Littenweiler, sen hem och sova. Och idag vaknade jag klockan nio, av klockan. Upp och duscha, äta frukost och sen iväg och shoppa lite sportkläder, hehe, det var skoj =) Hittade ett par shorts och ett par knälånga byxor. Imorgon ska jag gå igenom och kolla vad jag har för tröjor som jag kan använda. Kanske bör jag köpa några nya såna också?? Man vet aldrig =) 

Resten av dagen har jag handlat lite mat till lunch, lagat iordning lite lunch (soppa igen) och ätiti lite lunch. Sen har jag läst lite psykologi, och sen var det tyskaundervisning, vilken är heltråkig och långsam... Men den gick den med. Vi pratade om bio, vilket är intressant och jag tycker att det kan man väl prata nästan hur mycket som helst om. Men hon är så dålig våran lärare. Hon frågar nåt och väntar ut oss, ist för att dyka ner på nån så att man måste svara, tror att det skulle funka bättre i den här gruppen.. Eller ännu bättre om vi delades in i två grupper och fick ett ämne att prata om och sen i helgrupp igen berätta vad vi sagt.. Som vi gör hemma.. Jaja, efter två timmar var vi på väg hem igen =) Och sen for vi iväg och handlade, så nu har vi lite mer mat att laga till, och det är ju alltid bra!

Ikväll har jag tränat lite! Skönt, men jobbigt! Känns att jag inte har gjort nåt på ett tag =) Sen kom Jana förbi, och så satt vi på balkongen och pratade skit och umgicks. Och nu är klockan nu och jag ska lägga mig och sova, eller läsa lite först. Imorgon är det skola igen, Landeskunde (också lite långsamt) och sport. Sen på fredag ska nog jag och Dana åka till Basel och shoppa lite! Det ser jag fram emot! Och i helgen vet jag inte vad som händer. Marek kommer inte förrän på tisdag så vi tar det där krogmarathonet nästa helg ist tror jag.

Vår tyskalärare berättade om en film hon sett på bio. Under filmen var det underbar stämning i biosalongen, alla var helt inne i filmen, och efteråt var det knäpptyst, sen började alla applådera. Gissa vilken film det var... 

Jaman, Så som i himmelen! Den framkallar djupa känslor världen över.

Kram och godnatt!

 

Kommentarer
Postat av: Lisa å Helena

Hej... Kul att läsa din blogg men Maria du måste äta annat än soppa å godis!!! Ska säga till Nilla att hon får skicka ner nåt nyttigare istället för godis... ;)Det verkar som om du trivs men har lite hemlängtan... Kul att Dallas kan komma ned till dig så du får göra något som du inte gjort på några månader som du skrev i din blogg... ;)
Ha det bra å sköt om dig!!
Kramar från oss i Å

2007-05-24 @ 22:33:00
Postat av: Anders J

Hej Mia! Kul att läsa vad "gamla" vänner sysslar med. Känn dig mycket välkommen att besöka min blogg också!

2007-05-27 @ 22:05:11
URL: http://huvudlaktarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0