Minnesstund

Till Kicki

Jag var på minnesstunden idag. Jag hade innan inte riktigt fattat att du är borta... Det var så länge sen jag över huvudtaget träffade dig..
Björn började med att visa en bild. Det var en bild av dig från lägret i Smörnäs, du högg ved så att flisorna flög.
Då kom första insikten..
Tessan höll ett kort men träffande tal. Hon berättade hur de dagar började som ni började tillsammans. Trots ett nästan fullt tåg lyckades du få platser till er alla, redan på bussen till högskolan tog du fram kaffepoletten till det livsviktiga morgonkaffet. Hon sa att om du inte var först fram gick du i alla fall med ett stort leende fram till täten om det stod någon du kände där, allt för att få ditt kaffe snabbt.
När sen lektionen börjat och alla satt på sina platser räckte du upp handen och frågade om inte ni kunde få gå tidigare, för att hinna med tåget.
Då kom insikten fullt ut

Dock var det inte bara lektionerna du fick gå tidigare ifrån, du lämnade livet och oss alltför tidigt... Men jag hoppas att du hann med tåget dit du skulle och att du trivs där.
Vi saknar dig och tänker på din familj


Kommentarer
Postat av: Sophy

Otroligt fint skrivet av dej gumman!! Tänker på er alla som kände henne!! Så orättvist när människor försvinner i förtid.....*kramar om*

2007-09-13 @ 00:01:14
URL: http://sophy.blogg.se
Postat av: Elin M

Usch vad hemskt. Men jättefint skrivet. Kände du henne alltså? Kram på dig gumman.

2007-09-17 @ 15:59:29
Postat av: Elin

Kom precis på att jag måste ha gått med henne på förskolematten? Men dumma jag och namn vettu, kan inte komma på vem hon är.

2007-09-17 @ 16:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0