Förbannad

Fy fan för folk som ljuger eller inte gör som de säger att de ska göra.. Vår hyresvärd till exempel, eller så är det grannarna som ljuger, men måste nog säga att jag tror mer på dem än på värden. Var nere i tvättstugan och bytte maskin. En av grannarna kommer in och frågar om tumlaren funkar nu. Ja, det tog ju jag för givet att den gjorde eftersom jag sagt till värden för nästan två veckor sen att den var trasig. Öppnade och kände efter, och ja, inte funkade den inte, ingen värme överhuvudtaget. Grannen sa att både han och en annan ringt och sagt till om det. Jag kände att jag började koka... Tre av oss har sagt till men inget händer. Så nu fick jag plocka ur all tvätt och hänga upp i torkskåpet, och det är inte såå jävla kul när man tvättar sängkläder bland massa annat. Speciellt inte när tvättstugan ingår i hyran. När jag kommer upp till lägenheten igen ringer jag hyresvärden och berättar. Säger att det är dags att dra av på hyran när det inte har fungerat i två veckor. Då kan ni som känner mig kanske förstå att jag var förbannad, annars är jag för feg för att säga nåt liknande. Och det värsta av allt är att han säger att ingen har hört av sig. Då säger jag att jag har pratat med Uffe och att han sa att han och Robert hört av sig, men nej det hade de visst inte.. Åh, vad jag längtar tills vi ska flytta härifrån! Älskar lägenheten men vette fan om det väger upp för hur dålig hyresvärden är..

Jaja, nu har jag avreagerat mig. Trodde att mitt nästa inlägg skulle handla om den underbara veckan i Åre, men det får jag ta sen =) Kan kort och gott säga att den var helt suverän och att jag hade väldigt kul! Tisdagen var helt klart den allra bästa dagen alla kategorier. Underbart väder, underbar skidåkning, underbar after ski underbar middag och underbar fest som höll på hela natten till klockan fem på morgonen. Ja, det kommer en bättre uppdatering sen, men just nu är jag för uppe i varv i negativa känslor, så jag kan nog inte göra det rättvisa..

Kommentarer
Postat av: Sophy

Förstår dina agressioner!!! Men tänk lite mer på tisdagen, så får du nog ett leende på läpparna trots allt!! De var verkligen en helt uuuunderbar dag!! Ser framemot att få bilderna från dej, så man kan drömma sig tillbaka till tisdagsskidåkningen lite..=) Tack för en underbar vecka vännen!! pussar på dej!

2008-01-25 @ 14:58:37
URL: http://sophy.blogg.se
Postat av: Rebecca

Fan vad irriterande!! Men jag håller med Sophy, tänk lite mer på tisdagen så blir du glad(are)! Ska svara på ditt mess nu kom jag på, jag hade ju glömt bort det!! Puss å kram

2008-01-25 @ 17:33:08
Postat av: Anna

Men åh va jävla drygt.. och ja jag förstår att du var rejält förbannad om du ringde å sa sådär.. =) Inte riktigt din "stil".. haha.. Hörs då!! Pussen!!

2008-01-26 @ 09:23:09
URL: http://inswedenspants.blogg.se
Postat av: Helena

Åh det finns nästan inget värre än sånt där tjafs. Jag blir också tvärförbannad av sånt!

2008-01-26 @ 17:29:42
URL: http://minbloggpa.blogg.se
Postat av: Sophy

Varsågod..;0)

Jag utmanar nu dig till sju sanningar. Utmaningen följer att utmana 7 personer om sju sanningar, och också att länka till den som utmanade. Vågar du anta utmaningen? ;)

2008-01-29 @ 20:59:11
URL: http://sophy.blogg.se
Postat av: Sophy

Här har vi min lilla positiva fröken också..=) Man kan inte riktigt vara positiv jämt..inte jag, men din positivitet får gääärna smitta av sig på mig!!! Just nu är jag less på i stort sett allting, men de borde väl börja gå åt rätt håll snart!! Pussen!

2008-01-30 @ 18:36:00
URL: http://sophy.blogg.se
Postat av: Anna

Jag kan baka en kaka åt dig min vän.. va ska det va för nåt? En banakaka eller nåt helt annat.. du bestämmer jag bakar! Pussen!!

2008-01-31 @ 09:44:08
URL: http://inswedenspants.blogg.se
Postat av: Anna

Såg precis att du skrev banankaka.. ok fixar en sån jag. Å förlåt att jag inte svarade.. hade nog på ljudlöst.. =) Såg sen på kvällen att du hade ringt, å då skulle jag kolla på tv så då kunde jag ju inte ringa. Får höras i dag eller i morgon eller nåt ist då!! =)Puss!!

2008-01-31 @ 09:46:32
Postat av: Elin

Tack! Ja verkligen, men men måste ju prova! Jag ska göra mitt bästa i alla fall!

2008-02-05 @ 21:01:35
URL: http://moobergs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0