Först hem, sen hem och så hem igen

Ja, lite så är det nu under juletiderna. Vi åker hem till våra barndomstrakter för att fira julen med våra familjer. Underbart! Självaste julafton firade vi hemma hos mamma och pappa med hela Daniels familj, riktigt mysigt och härligt, alla samlade på ett ställe =)

Dagen före jul firadés traditionsenligt med Anna. D var hos Jhonny på whiskeykväll för kanske tionde året i rad. Min och Annas tradition är inte lika gammal, men ändå mycket värd för mig.

Juldagen firades lite off-tradition. Har också firats med Anna så länge vi känt varann, men så blev ej i år. Istället var jag och min lilla familj hos Anna och Monta tillsammans med massa glatt folk. Gick sen hem i midvinternattens köld.

Annandagen, återigen tradition. Middag hos Ewa, dock inte lika bakis som vanligt ;) Tredjedagen åt vi middag med mamma, pappa, morfar, Ella och mormor. Sen for vi hem till vårt lilla krypin. Och där stannade vi i två dagar för att idag åka hem till mamma och pappa igen. Det var två sköna dagar. Även om jag älskar fart och fläkt och att umgås med famíljen är det alltid skönt att komma hem till sitt eget =)

Imorgon är det nyårsafton och fest som väntar. Vi står för maten, mor och far för lokal och gästerna för underhållning =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0