Krossade förväntningar och julgodis

Träffade Pernilla idag, jättekul! Vi pratade, pratade, lunchade, gick och pratade lite mer =) Men så fort jag öppnade munnen krossade jag hennes tankar om mig. Jag vet inte vad hon har för bild av mig, men helt klart positiv är den, haha, kanske något mindre positiv nu.. Hon trodde att jag är sån som cyklar ut till jobbet varje dag (det är 1.5 mil dit, så nej, det gör jag inte..) Hon trodde att jag äter massvis med grönsaker, och det måste jag väl erkänna att jag inte gör, jag är jättedålig på att äta grönt.. Hon trodde att jag har full koll på geografi, och, haha, nej, det har jag verkligen inte! Hon trodde att jag är en pysslare av stora mått, och även där måste jag göra henne besviken.. Jag har inte/tar mig inte tid att pyssla, även om det är suveränt kul när man väl gör det. Kort sagt kan man nog säga att Pernillas bild av mig är den jag själv kanske skulle vilja var sann =) Vi får väl se vad jag avslöjar om min person och kraktär nästa gång vi möts ;)

Solen lyste och snön yrde på vår promenad
                              

För att upprätta bilden av mig själv lite blev det faktiskt lite pyssel idag. Åkte till Maxi och handlade bakgrejer för nästan 500 spänn... Det är dyrt sånt där.. Men vad ska man göra när man redan har plockat på sig allt och ställt in sig på att fixa lite julgodis? Det är bara att pynta! Ikväll blev det Mozartkulor, Ernsts jordnötskaka (även kallad Snickerskaka av familjen Olsson) och Leilas Rocky Road. Mozartkulorna blev finfina! Ernsts kaka smakade jag faktiskt inte, men den luktade precis som mammas Snickerskakor, så den är säkert jättegod =) Men tyvärr blev jag besviken på Rocky Roaden.. Den blev lite besk.. Nästa gång blir det en annan choklad, Marabous kanske? För det blir en nästa gång, jag ger den en chans till, den ser ju helt underbar ut! Och det blev fint i burkarna, även om jag skulle vilja ha fina kakburkar att förvara i, nu blev det plastburkar.. Jag har fortfarande grejer till tre recept till hemma, så det blir väl av nästa vecka tror jag. För imorgon åker vi till Söderhamn. Och jag tror inte att jag hinner göra nåt på dagen innan. Men man ska ju aldrig säga aldrig =) Då är det knäck, Wienernougat och Chokladtryffel som står på schemat.

Från kaos till resultat, just the way I like it!

      

Igår gick första snöpromenaden med vagn av stapeln! Och jag är såå nöjd med våran vagn, värsta racervagnen =) Fick med mig Karolina ut, hon var inte så svårövertalad ;) Och det blev en härlig promenad med plogande vagnar och halkande skor.

På eftermiddagen åkte jag ut till jobbet och hälsade på och tittade på barnens luciatåg, de är så goa! Det var jättekul att träffa alla barn, föräldrar och kollegor!

Nej, nu ska jag ta och krypa ner i sängen, det är en dag med massa att göra imorgon, även om jag fick lite av det gjort nu, måste ju till exempel uppdatera när jag vet att vissa kollar både morgon och kväll ;)

Kram och god natt!


Kommentarer
Postat av: Helena

Jag ser också dig som en pysseltjej =)

2009-12-17 @ 08:17:57
URL: http://minbloggpa.blogg.se/
Postat av: Elin

Bra jobbat, tack!! :)

2009-12-17 @ 08:19:35
Postat av: Sophy

Morgon, eftermiddag och kväll finns de vissa som kollar ibland också, så idag blev jag glad när de var två uppdateringar!! =)

Jag tror vi måste byta út ert besök hit till att vi kommer till er, för guuud va gott det lät med allt julgodis!! =)

PUSS

2009-12-17 @ 21:15:24
URL: http://sophy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0