Sociala veckan

Ja, hela förra veckan med fortsättning igår hade vi att göra, loving it! I måndags åkte jag och Slamra till Söderhamn och hängde med Anna hela dagen. Riktigt roligt att träffas igen! Vi åkte bil, fixade spruta, sladd, lunch, hästbesök, kolla täckbyxor och tankning innan vi lämnade av Anna i hemmet i Bergvik och for tillbaka hem. En dag fylld av ärenden, men allt blir ett nöje i det där sällskapet!

I tisdags var vi och besökte en förskola. Den verkade helt ok, men jag är kräsen... =) Sen drog jag med Becka ut på promenad i solen. Det blev mest häng i solen på en bro i Boulognern som avslutades i den mysiga värmen på Waynes. Karolina, Henrik, Edvin och Klara kom också förbi en sväng. När de skulle kila vidare kom jag på att jag hade en tid för att sätta in en p-stav, så det blev snabba ryck att ta sig därifrån =) Becka hängde på, så jag fick sällskap nästan hela vägen. Fick först bedövningskräm påsmetad, sen gick vi hem och ägnade en timme åt amning och blöjbyte, innan det var dags att bege sig till barnmorskemottagningen igen för att sticka in staven. Måste man kan man krångla hur mycket som helst med att komma iväg, bra övning =)

På onsdagen var det dags för förskolebesök nummer två. Men hann med en sväng på stan innan. Den här förskolan verkade kanske lite bättre, men ingen jag föll för helt och hållet ändå. Men vi sätter upp den som första val iaf, så får vi väl ändra sen om vi hittar nån bättre. Efter besöket var klockan bara två, så vi gick ner en sväng till på stan och flanerade ostrukturerat omkring ett tag. På kvällen kom Håkan och Carina på besök. Trevligt värre!

Torsdagen ägnades åt lite stadsvandring i Amras sällskap och sen promenad med Britta och Amalia. Vi avslutade promenaden med en kortfika hemma hos oss. Mysigt =)

Fredagen fanns lösa planer på ännu en prom med BoA, men det blev inte så. Istället kom D hem på lunch, och sen följde vi honom ner på stan. De första jag springer på där nere är Karolina, Henrik och barnen med en vän =) Vi hängde med dem när de åt lunch. Sen tog jag och K en liten promenad med vagnarna. Härligt! Fixade lite grejer på stan innan vi gick hem sen. D hade julfest med jobbet så jag och Amra hade myskväll hemma =)

Lördagen var rätt lugn. D gick in till jobbt och städade efter festen. Jag och Lillfisen gick dit lite senare och hämtade upp honom för en kortis på stan. Sen sov de mina två lite när vi kom hem. På kvällen åkte vi till Ryd och Peninah för julemys. Det var som det låter mysigt =) Men Amra hade sovit så lite på dagen och var därför övertrött och ledsen. Strax efter 22 åkte vi hemåt och Amra somande nästan på en gång!

På söndagen kom Åström med familj och hälsade på, då var det full stuga =) Mattias, Maria, Anton, Elliot och Miloo, nice! När de for vidare tog vi oss ut på en promenad och handlade lite på Kvantum.

Igår träffade jag Sofie oxh Robbie för en promenad, kul att hänga med dem! Det var första gången vi hängde, blir nog fler =)

Idag har vi inget socialt planerat, så vi får väl se hur dagen faller sig =) Ska ta os ut en sväng iaf. Amra har precis vaknat efter en natt som mestadels tilbringades i egen säng! =) Nu ligger hon och sparkar mig i magen för att få lite stimulans så jag ska ta och tillgodose henne nu!

Arrivederci! 

Kommentarer
Postat av: Signed DC

Tja gobitar!

2009-12-08 @ 19:21:16
URL: http://mija83.blogg.se/
Postat av: Signed DC

OJOJOJ, jag har ju ingen blogg

2009-12-08 @ 19:22:50
Postat av: Sophy

Visst är de väl underbart att vara mammaledig? =) Man får liksom tillbaka det där sociala livet =) Jag börjar sakna mammaledigheten..men jag får väl jobba litegrann innan de blir dags för en nu ledighet..ha de bra och pussa sötnosen! Kramisar

2009-12-08 @ 22:19:17
URL: http://sophy.blogg.se/
Postat av: Karolina

Du, vill bara säga att jag uppskattar dig så himla mycket! Får se till att hinna med en promenix till innan jul. Hörs i veckan, i morgon bär det av till Southport. Kram

2009-12-11 @ 00:36:11
URL: http://vardagdeluxe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0