Det där grönare gräset

För ett tag sen flyttade jag in i ett hus. Ett underbart hus med en underbar gård till.
Jag trivs som fisken i vattnet. Även om allt är nytt och måste bos in ett tag till.
Man måste ordna och dona lite för att riktigt komma in sig och finna sig till rätta.
Men jag vill ju egentligen inte ha det på något annat sätt heller.

Sen är det ju den där grannen, vars gräs ser så mycket grönare ut.
Där hålls fester av alla de slag med mycket folk och liv, det är resor som görs och restauranger som besöks.
Allt medan jag sitter hemma och har fullt upp med mitt nya.
Det ställer till det för mig...
Jag vill också vara med.
Jag vill också gå på fest, träffa massa människor, resa och äta ute på restaurang.
Men det går inte just nu, jag måste ta hand om mitt nya, underbara hem.

Shit, det är så mycket tankar och känslor som snurrar runt.
Jag är ju så glad, lycklig och nöjd med det jag har.
Men ändå vill jag ha mer.
Otacksam?
Ja, kanske, eller bara mänsklig =)
Jag vill ju vara med på allt som händer!
Jag vill festa med mina vänner. 
Jag vill veta vilka det är som mina nära och kära träffar och umgås med.
Jag vill veta och träffa dem som de är kära i...
Ja, jag vill vara med helt enkelt.  

Ska som sagt bo in mig ett tag till, sen ska jag ta kontakt med den där grannen och kolla in det grönare gräset. Det är med all säkerhet inte grönare än mitt, det är bara ljuset från sidan som får det att se så ut.
Och skulle det vara grönare så har jag ändå mitt hus och min gård,
och det är ju det som passar just mig bäst! 
Skulle det vara grönare så har jag ju iaf tillgång till det om jag har kontakt med grannen,
vilket i sig kanske är nog för att jämna ut färgerna för mig ;)

Man vill alltid ha det man inte har, man längtar och väntar alltid efter något.
Det är svårt att se och njuta fullt ut av det man har och där man är just nu.
Det är något jag tränar på, och jag tycker ändå att jag lyckas rätt bra...
Men ibland slinter man dit och kommer på sig med att längta till framtiden.
Eller, vad värre är, till det förflutna..  
Det är tack och lov sällan det händer iaf, jag längtar framåt.
Bakåt ser jag med lycklig nostalgi, men det är ett annat inlägg.
Nu ska jag njuta av mitt liv just nu! För jag älskar det! 

Mitt nya, underbara hem, mitt liv =)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Tror att jag vet vem grannen är, och jag tror jag vet att grannen älskar sin granne mest i hela världen och att den här grannens gräs just precis nu har blivit grönt som satan efter en period med inget gräs alls, så kanske borde den där grannen tänka att den här grannens gräs förtjänar att vara sjukt jävla grönt just nu men att färgen på det här gräset inte gör ditt gräs till nå mindre grönt än det redan är.

2009-11-10 @ 21:47:48
Postat av: Mia

Absolut, det finns ingen som förtjänar det mer än du! Nu ska vi ta och vårda våra vackra gräsmattor och glädjas över deras grönskande gröna!

2009-11-11 @ 15:06:32
URL: http://mija83.blogg.se/
Postat av: hanna

Så söt hon är lillisen! Förstår vad du menar med att vilja ha massa nya fina grejer och pigga upp en tråkig utsida, varesig det gäller hus, lägenhet eller sig själv. Säg någongång man inte vill ha något nytt och fint:) Någonstans har jag läst "om du inte uppskattar det du redan har, kommer du sannolikt inte att uppskatta det du får". Jag vill fortfarande ha nya saker väldigt ofta, men lite hjälper det att tänka så..:) Hoppas iallafall att ni mår finfint! Kramar från oss

2009-11-17 @ 21:17:53
URL: http://frokenfredrikson.blogg.se/
Postat av: Sophy

ledsen att säga det, men oj så många gånger till du kommer känna på det där viset!! Ibland oftare och ibland mer sällan..men alltid kommer man i slutändan fram till desamma, hur otroligt nöjd man egentligen är med sitt liv, sitt hem! De viktigaste är att du ska veta att det är helt normalt att känna på det där viset! Det är en otrolig förändring, som egentligen inte kan förklaras, att bli förälder, och självklart är man glad och stolt över det! Men såklart saknar man sitt "gamla" liv ibland och det är helt okej, det måste man få göra! Amra blir dessutom äldre och äldre och det kommer inte stå på förrän du kan följa med grannen på fest igen!! Många kramar till hela familjen!

2009-11-17 @ 22:07:41
URL: http://sophy.blogg.se/
Postat av: Mia

Hanna: Absolut, hela tiden vill man ha massa saker! Bra tanke där, ska jag tänka på när begäret kommer över mig =)



Sofie: Jo, kan tro att det kommer fler omgångar, sånt är ju livet, det underbara oförutsägbara och helt normala livet =)

2009-11-23 @ 16:57:58
URL: http://mija83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0