Älskade barn

~ * En låt säger mer än tusen ord * ~

There's no stronger wind than the one that blows down a lonesome railroad line
No prettier sight than looking back on a town you left behind
There is nothin' that's as real as a love that's in my mind

Close your eyes, I'll be here in the morning
Close your eyes, I'll be here for a while

There's lots of things along the road I'd surely like to see
I'd like to lean into the wind and tell myself I'm free
But your softest whisper's louder than the highways call to me

All the mountains and the rivers and the valleys can't compare
To your blue lit dancin' flashing eyes and golden shining hair
I could never hit the open road and leave you layin' there

Lay your head back easy, love, close your cryin' eyes
I'll be layin' here beside you when the sun comes on the rise
I'll stay as long as the cuckoo wails and the lonesome bluejay cries.

Close your eyes, I'll be here in the morning
Close your eyes, I'll be here for a while

***

Du kanske tycker jag verkar borta i tankar, det kanske stämmer
som om jag hade nåt bättre för mig, som om jag inte lyssnade längre
och det gör jag inte heller när jag tänker på en ängel
Hur kan det va snöflingor i april, hål i skorna och jag går i ösregnet
och bilarna kör nästan över mig men jag märker inget
och nu går hon runt här inne i huvudet
och jag går mot henne vart jag än går

Jag är kär i en ängel
Hon ser rakt igenom mig
och det verkar som solen aldrig når
längre än dit min älskade går
Jag är kär i en ängel
Hon ser rakt igenom mig
och det verkar som solen aldrig når
Aldrig längre än dit min älskade går
Aldrig längre än dit min älskade går

***

Alldeles nyss, Prinsessa av september,
Bar jag dig i min famn
Genom spruckna nätter med varsamma händer
Viskade jag ditt vackraste namn
Jag ville fylla dej med drömmar
Måla en himmel så blå
Jag ville ha dej att tro att allt du önskar kan du få

Om det ändå hade räckt med bara min kärlek till dej
Den är större än du tror
Större än kärleken själv
För när du steg ner på denna jorderund
Var du älskad från första stund
Älskad från första stund


Kommentarer
Postat av: Anna

Fina fina! =)

2009-11-23 @ 20:29:23
URL: http://inswedenspants.blogg.se/
Postat av: Karolina

Instämmer! Fina fina! Speciellt den sista. kram

2009-11-29 @ 20:06:17
URL: http://vardagdeluxe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0