Spännande hela tiden!

Pratade med älskade Anna i telefon i helgen (vilket händer alltför sällan nu för tiden, men nu ska vi träffas imöra iaf =)). "Har du nåt spännande att berätta då?" frågade hon. "Nej", svarade jag, "allt rullar på. Jag blev smått matförgiftad förra helgen." Det var mitt svar.. Va? Det var det jag kunde komma på som nåt spännande som hänt på senaste tiden.. Haha.. Jag måste bara officiellt be dig om ursäkt, Anna =) Det händer ju faktiskt spännande saker hela tiden, saker som är mycket mer spännande än att jag kräks (visserligen fick jag lite kräkinspiration när vi pratade ;)) Allt som händer har med Amra att göra, så är ju mitt liv nu för tiden, hon är ju med mig hela tiden! Hon utvecklas och växer både fysiskt och mentalt. Hon pratar och skrattar mest hela tiden när hon är vaken. För två veckor sedan badade hon och jag för första gången tillsammans! Det hade jag längtat efter så otroligt mycket! Vi tog mammas och pappas badkar i besittning och Amra flöt omkring i det ljumma vattnet i tio minuter, en kvart. UNDERBART!! =)



Lite tok har vi på kvällarna när det är läggdags. Amra vill inte alltid somna när vi tycker att hon ska det.. Ofta blir hon övertrött och vi får bubba, bära, vagga och vyssa henne till sömns. Ändå gör hon lite som hon vill, en dam med stark vilja =) Men allt som oftast somnar hon in för natten vid 24-tiden. Idag har vi varit lite smådeppiga över hennes sovvanor, men så googlar man lite på barns sovvanor och så märker man att många har det precis likadant, eller värre. Då känns det genast bättre, hehe =)

I torsdags blev både Amra och jag vaccinerade. Jag mot svininfluensa och hon fick sin 3månadersvaccinering. Hon reagerade inte alls på sin, jag fick lite ont i armen och lite feber. Men nu är det onda nästan borta. 

Helgen har varit väldigt lung. Igår gjorde vi advent här hemma, blir såå mysigt! Idag kom mamma och pappa ner och vi gick ner på stan och kollade in julskyltningen. Härligt, men oj, vad folk! Tänkte åka till Furuvik julmarknad, men vi skippade det. Vi tar det senare. Den trettonde är det julmarknad i Högbo, planer finns på att åka dit och kolla. 

Nu har jag lagt Amra att somna i vår säng, hon ligger än så länge nöjd, vi får väl se hur länge det håller =)
Och nu kom Daniel hem med chips och en av de nya Marabouchokladerna. Valnöt och kola. Ännu en spännande sak ;)

Med det avslutar jag, kram och hej!


Kommentarer
Postat av: Elin

Myspys!

2009-11-29 @ 21:08:43
URL: http://moobergs.blogg.se/
Postat av: Sophy

Haha, jag känner igen det såå väl!! Jag pratar ju inte med Anna (helsingborg) och Linda (schweiz) så ofta och självklart frågar dom efter skvaller dom gånger vi pratar med varandra eller träffas! Och alltid är det samma sak..jag har iiinget skvaller, däremot kan ja berätta om 5 st som ska ha barn..haha!!

Man fokuserar på lite annat efter att man har fått barn och jag tror inte att det är något som man gör medvetet utan det "blir nog bara så"! Man får ju en "ny" vardag så det är nog inte så konstigt!



Har ni tänkt åka till Högbo ensamma? I så fall kanske vi ska ta sällskap med varandra?! Vad säger ni om det? Vi kan ju höras!



Kramar på er och Pussa Amra från Noah!

2009-11-30 @ 08:54:34
URL: http://sophy.blogg.se/
Postat av: Anna

Nu var det ju inte direkt skvaller jag var ute efter med min fråga om det hade hänt nåt spännande utan mer om dom gjort nåt roligt eller om dom haft nåt speciellt för sig. Men men.. Men sen får man ju "skylla" sig själv lite om man själv "nervärderar" det som man själv tycker är roligt och intressant inför andra för att man tror att andra inte är intresserade. Jag berättar det i mitt liv som Jag tycker är intressant, sen är det upp till andra att göra detsamma. Tycker inte att nåns liv är mindre spännande än andras, det är bara annorlunda.

2009-11-30 @ 10:39:13
URL: http://inswedenspants.blogg.se/
Postat av: Anonym

anna: vad är ditt problem??

2009-12-05 @ 17:04:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0