Virrigt

En bra pedagog planerar sin verksamhet, en bättre pedagog följer inte sin planering.

Jäklar vilken bra pedagog jag är i så fall! Jag har massvis med planer, men ingen av dem följs.. De blir kanppt av... =) Tiden går liksom för fort och jag har för mycket att göra, eller nja.. För mycket att göra är väl att ta i kanske.. Sanningen ligger väl närmare att jag ägnar mig åt Amra ist, och det är väl egentligen den största, viktigaste planen av alla? Och det är jättebra, för då måste jag träna på att sortera ut det oviktiga bland det jag vill/ska göra och ägna mig åt det viktiga. Men lätt stressad kan man bli iaf...

Idag har jag fått skriva en lista på saker jag ville göra när jag fick tid (läs: när Amra somnar..=)) Jag kom på mig själv flera gånger med att planera min dag, och varje gång var det olika saker som skulle göras, och jag hade glömt den förra tanken... Så det blev en lista. En sak på listan var till exempel att dricka vatten... Ja, som sagt, jag bör träna på att ta ut det viktigaste... =)

I helgen fick jag uppleva något annat som visade på en rörig hjärna. Jag skar upp en bit sockerkaka, tog en tugga och såg mig omkring i köket. Dags att diska undan lite och torka bänken. Sagt och gjort, började diska. På nåt sätt hamnar jag i tredje rummet och ser all tvätt som hänger på tork. Börjar plocka undan den. Bland tvätten hänger några av Amras sängkläder. Kommer på att ett set sängkläder som vi fått från Ds familj ska skickas tillbaka till dem. Kollar igenom de andra seten med, kommer på att Amras säng bör bäddas om. Fixar det. Går ut i köket igen, ser min oätna sockerkaka (sedan D frågat om jag ska äta upp den..) och den halvt diskade disken... Äter upp sockerkakan, börjar med disken igen. Kommer på mig själv med vad jag har hållt på med, berättar för D som dammsuger i tredje rummet. Vi skrattar åt mig. Så tar jag tag i att plocka undan tvätten som hänger på tork.. När D har dummsugit klart tar han hand om den odiskade disken...

Ja, saker och ting blir kanske gjorda, men inte med den struktur jag tycker att jag brukar ha... =)

Nej, nu ska jag ta itu med den sista(!) saken på min lista, att dona med bilder. Får väl se om det blir någon ordning där... Men jag har ju lyckats avklara de andra sakerna, till exempel prata med Anna och dricka vatten, gjorde det till och med samtidigt! Det ni! ;)


Kommentarer
Postat av: Sofie

Hahaha, jag tror det är lika för alla mammor, nybliven som "gammal" =) Undra om man någonsin blir sig själv igen..=) Kram

2009-10-06 @ 22:44:52
URL: http://sophy.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja och utan att det hördes gjorde du det också. Imponerande. =) Tror inte man behöver vara mamma för att känna sådär vissa dagar. Jag är ju så omamma som man kan bli och jag har mina dagar jag med. Men det är ju nåt att skylla på iaf som vi andra inte har. Kul för er. Puss!

2009-10-07 @ 12:46:08
URL: http://inswedenspants.blogg.se/
Postat av: Mia

Haha, ja, ni har så rätt så rätt, jag var ju inte brightast innan heller, men som sagt, det finns alltid saker att skylla på. Förr skyllde jag på baksmälla, men eftersom det inte riktigt går nu så får jag ta till mammagrejen ;)

2009-10-12 @ 12:46:15
URL: http://mija83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0