Vill ha..

Är inne i en sån där period när jag vill ha hemskt mycket saker... När är man inte inne i en sån egentligen? =) Kan bero på att jag inte har så mycket pengar fr tillfället, därför det känns så starkt... Typiskt..

Just nu är jag väldigt sugen på att ha en ny soffa. Den vi har är väldans nedsutten och inte ens snygg längre. Och med tanke på all tid jag tillbringar i denna tingest kan man tycka att jag borde få en ny =) Var på Mio i helgen och såg många fina soffor. Så vi får väl se när det dyker upp en ny soffa i det karlsson/olssonska hemmet.

Jag vill ha ett hus! Har hittat ett alldeles perfekt, förutom priset då.. Men det skulle nog ändå bli billigare att bo där än här, med tanke på att vi nu betalar en avgift plus lånet. Och D är inte alls nå sugen på att ens titta på det.. Jag är helt redo att köpa hus nu, längtar som en tokig! Funderar nästan på att ringa och fråga om datum för visning, så kan jag och Amra åka ut och kolla ;)

Sen skulle det inte sitta helt fel med en större lottovinst heller, eller trissvinst, gärna en sån med klöver runtom =) Vann faktiskt 100 kr i helgen, inte illa, inte illa. Blev fyra nya chanser att vinna. Så håll tummarna!

Andra saker jag vill ha är en liten skal- och grönskakskniv av fint märke, nya kläder, nya dynor till köksstolarna, nytt kök och nytt köksgolv, ny matta till vardagsrummet, kanske en matta under matmöblerna, ett snyggt läppstift är jag också lite sugen på. (Vet inte varför, jag har alltid använt bara läppglans, men är sugen på att prova ett läppstift.) Skulle behöva nya behåar också, med tanke på att jag köpte dem jag har nu innan Amra kom till världen och därmed innan hennes mat fullt anlände, så de är lite små egentligen. Skulle också vilja ha nån kastrull eller anordning som gör det lämpligt att anordna vattenbad vid bakning och matlagning, vet inte ens om det finns, men skulle u isf vara lämpligt =) 

Var till Carema igår och fick ett träningsprogram för att träna upp ryggen, som tar lite stryk under amning och bubbning av bebis. Då märkte jag att jag vill ha nya träningskläder också... 

Shit det tar liksom aldrig slut.. Vill ha och vill ha =) Köp å köp, som Emils pappa sa. 

Nej, nu vaknar det lilla monstret =) Hon har börjat sova nästan hela nätterna nu. Inatt sov hon från midnatt till sju. Vaknade till blöjbyte, mat och lite yoga med mig. Sen somnade vi om båda två. Klockan kvart i tio ringde Håkan (och sa att de tar med sig mat när de kommer ikväll, härligt =)). Då klev jag upp och åt lite frukost, men Slamran låg kvar och sussade hon. Tills nu, nu har vakningsprocessen börjat.

Så hej då då!
 

Kommentarer
Postat av: Cia

På Ikea har de en liten kastrull som liksom är rund i botten. Det är meningen att man ska hänga den ovanpå en annan kastrull med kokande vatten. Den funkar jättebra! :)

2009-10-27 @ 16:37:39
URL: http://the-mungbeans.blogspot.com
Postat av: Cia

Hmm, nu ändrades det från gult till rosa här :) Är du inne och homestylar?

2009-10-27 @ 16:40:29
URL: http://the-mungbeans.blogspot.com
Postat av: Karolina

Jag känner igen mig! Är också inne i en "vill-ha-period"... Typiskt obra att man inte är rik som ett troll!

2009-10-27 @ 20:40:27
URL: http://vardagdeluxe.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0