Bullmamma

Jag har blivit en riktig bullmamma, eller iaf en bakmamma. Det har inte blivit några bullar än, tyvärr, men de kommer nog de med så småningom =) Otaliga muffinsrecept har jag bakat mig igenom i mitt muffinsprojekt. De flesta blir jättegoda, men än har inget recept matchat de chokladmuffins som oftast bakas här hemma. I fredags bakade jag chokladrutor och drömmar inför kalaset som väntades på söndagen. Det blev en jättelyckad bakning! Så nu har vi chokladrutor i fulla frysen... Försökte bjuda hem Karolina på fika idag för att bli av med några, men det gick inte.. Får bli en annan dag =) Och eftermiddagen har ägnats åt att baka limpa. Nu sprider sig doften av nybakt matbröd i lägenheten, mmm! Snart blir det en varm limpmacka med smör och ost på... =)

På förmiddagen idag var jag på begäran av en förälder ut till jobbet och var med på ett möte. Det var spännande och nyttigt inför när jag kommer tillbaka i maj, och inför lönesamtalet ;) Förmodligen får jag komma tillbaka till min förskola då. Jag hade ju sett fram emot att få springa runt och vicka på olika förskolor, men det blir bra det här med. Nu ska jag tillbaka och styra upp lite ;)

När jag kom tillbaka till stan träffade jag Karolina och tvillingarna och vi tog en lång härlig promenad i det underbart soliga vädret! Snacka om att man blir lätt i sinnet när solen lyser och värmer från en klarblå himmel! Snart är det vår! Eller..? Jaja, det är ju faktiskt bara februari, så än dröjer det väl, men jag längtar nu! Men njuter ju självklart av att vara här och nu också! =)

Avslutar med att gratulera Charlotte Kalla till hennes och Sveriges första OS-guld! =)

Kram och hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0