Sicken en dag!

Vaknade i morse och var på strålande humör, pigg och glad redan strax efter åtta! =) Hann äta frukost och fixa lite här hemma och med mig själv innan strumpan vaknade till liv. Idag började vi dagen med att träningsäta ur flaska, gick si så där.. Smakade bättre att få mat direkt från ursprunget. Men men, liite fick hon i sig iaf. Igår matade D henne med flaskan, men då med ersättning, då fick hon i sig ca 10 ml. Inte mycket det heller, men mer än tidigare, det går framåt! =) Sen var det grötfrukost som gällde, och det gick väl inte heller så där super, men en del gick i.

Ibland är det kul att äta mat!


Vid elva var vi klädda och på väg ut på promenad med Karolina och twinsen. Riktigt trevlig promenad på vägar vi kommer på allt eftersom, vi utforskar staden med våra barnvagnar =) När vi skildes åt, messade Britta och då tog jag och Amra oss ner på stan och träffade henne och Amalia. Satt en stund på Waynes och vilade lite, sen blev det en till liten prom runt i stan. Därefter hörde jag av mig till Sabina och det resulterade i ännu en promenad som sen avslutades med lite fika hos Sabina och Alva. Det var tungt att bryta upp och veta att jag hade en halvtimmes gångtur hem, men det gick det med. Var rätt skönt att komma hem kan jag säga! =) Var ute mellan 11 och 1630, så idag har vi fått all frisk luft vi gick miste om igår, när vi bara var hemma hela långa dagen =)

Två själar en tanke: Tänkte ringa Anna idag, men hon hann före. Vi har inte hörts på allt för länge, men takterna sitter fortfarande i ;) 

Fick finfin mat ikväll, hemmaköttbullar och hemmapotatismos, åh så gott! Inte mycket som går upp emot det inte =) Och Amra åt två istärningsbitar med potatis och broccoli.

Därefter blev det badning, lite babymassage, byta till pyjamas och sen fick pappa ge dotra lite mjölk på flaska, och ikväll fick hon i sig 30 ml! Duktiga tjejen!

Nu sover hon efter att vi utövat vår nya kvällsrutin. Vi utarbetade den ikväll, och den verkar fungera fint än så länge =) Hade en liten dipp i förrgår och igår angående att söva Amra. Hon vägrar somna om hon inte får ligga till bröstet.. Och många gånger somnar hon för att vakna lite senare och vara uppe med oss tills vi lägger oss. Men ikväll la vi henne vid kl 20 och sen höll vi henne inne i sovrummet tills hon somnade. Lät henne ligga i sin säng och gick in till henne och lugnade, myste med henne om hon blev ledsen, gav bröstet men lät henne inte ligga och bara tutta, när hon ätit färdigt lossade jag henne och la henne i sin säng. Och vid 21 somnade hon riktigt. Det är en rutin vi båda känner att vi kan hålla och känna oss nöjda med. Tanken är att Amra till slut ska koppla ihop massage, byte till pyjamas och sen äta till att det är dags att sova för natten. Vi får väl se hur och om det funkar som vi tänkt oss. 

Så ja, dagen idag har väl varit så bra den kan vara, tack å tack!

Tackar för mig och går och lägger mig med en härlig bok.
Kram och god natt!


Kommentarer
Postat av: Cia

Gud vad söt hon är!



Vad är det för bok som är härlig då? :)

2010-02-24 @ 17:32:10
URL: http://www.exlibriscia.blogspot.com
Postat av: Mia

Cia: Jamenvisst, sötast i hela världen! ;) Nu är det Jonathan Safran Foers Extremely loud and incredibly close. Den är skriven ur en nioårig pojkes perspektiv, riktigt kul än så länge! Några av dina tips har jag tagit mig igenom, Tidsresenärens hustru och I en klass för sig, båda riktigt bra =) De andra fanns inte inne på biblioteket, så de ska jag försöka låna nästa gång.

2010-02-24 @ 20:39:34
URL: http://mija83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0