Above average

Japp, det är jag det =) Lämnade mina två älskade hemma och gick iväg till badhuset för att träna lite. Tänkte ta mig en dust med springbandet. Hade totalt glömt bort vilket program jag brukade köra innan magen växte till. Det finns ett testprogram så jag provade det, och resultatet var som rubriken ovan, Above Average, haha =) Sen sprang jag 9-9,5km/h i ca 25 minuter. Och det gick bra, tungt, men bra. Kändes så himla fint! Hoppas jag kommer iväg fler gånger nu, så att det inte bara blir en one hit wonder =)

Den största anledningen till att jag gick iväg var att Daniel och Amra skulle få lite tid för sig själva tillsammans och för att prova om hon tog flaskan bättre när inte jag var hemma. Det gjorde hon inte... Hon fick bara i sig litelite. Men hon klarade sig bra tills jag kom hem iaf, var ju inte borta så länge =) Får fortsätta öva, nån gång kommer det väl, om inte annat blir det väl dags för henne att äta gröt eller riktiga matportioner nån gång =)

Nu ligger hon på sin fäll och försöker krypa. Hon kör saker och ting i sin egen ordning hon. Hon har inte vänt sig nåt mer sen i lördags, men nu ska hon krypa. Och hon kan inte sitta själv än, men när hon ligger på rygg försöker hon sätta sig upp, hon lyfter huvud och axlar och kämpar sig uppåt. Men hon kommer ju naturligtvis inte upp, och det irriterar henne! Hon blir alldeles röd i ansiktet av ansträngningen =)

Själv har jag börjat känna jobbångest... Redan... Det är tre och en halv månad kvar.. Jag kommer att grina kvällen innan jag ska kliva upp och åka till jobbet... Och farmor och farfar pratar om när hon kan sova nere hos dem när vi är där, eller när de kan ta hand om henne en hel dag, när hon inte är mammaberoende på grund av maten... Hjälp! Jag får lite panik.. Vilket känns jättekonstigt. För jag har ju längtat till den dag jag inte ammar längre så jag blir lite friare och till exempel kan vilka kläder jag vill.. Ja, det är dubbelbottnat det här.. Det är tur att det går successivt =) Just nu njuter jag så länge lillfisen vill ligga näranära och mysa med mig! =)

Det var längesen det bjöds på några bilder här, så här kommer några från december:

Amra sitter och myser i mormors och morfars läsfåtölj



Va faan, alltid denna kamera... Ni stör mig när jag läser..


I'm a punkrocker, yes I am...


Nyårsfin och full av förväntan inför festen och det nya året!


Tack och bock!

Kommentarer
Postat av: Lena

Förstår dina kluvna känslor!!! =)

Sen när man är på jobbet slås man av att jag är där och tar hand om andras barn när de jobbar och ens egen lilla är på en egen förskola?!?!

Livet som mamma...=)



Amra är otroligt fin!!! Underbara kort!



Kram!

2010-01-23 @ 16:22:50
URL: http://lena82.blogg.se/
Postat av: Helena

Tror minsann hon är lik dig Mia =) Speciellt på första bilden!



Hur gammal är hon nu, föddes hon i augusti eller hur var det?



Kram

2010-01-23 @ 19:44:38
URL: http://minbloggpa.blogg.se/
Postat av: Helena

Och ska du börja jobba i maj?? Jobbar du hela sommaren då eller? (försöker själv börja planera hur man ska göra med föräldraledigheten sen... inte det lättaste. känns som att det lämpligast att komma tillbaks till jobbet antingen januari eller augusti egentligen)

2010-01-23 @ 19:47:18
URL: http://minbloggpa.blogg.se/
Postat av: Mia

Lena: Ja, kan tänka mig att det är en knepigt känsla.. Tänk att en massa andra människor ska ha sån koll på Amra, de kommer kanske se en helt annan sida av henne än vad vi ser här hemma.. Men ännu värre vore om Amra var på min förskola, hua, hemska tanke.. =) Ja, visst är hon väl fin? =) Tack å tack!



Helena: Haha, ja, i början var hon sjukt lik mig, när jag var liten, men nu blir hon ändå mer och mer lik Daniel säger folk. Jag vet inte, har så svårt att se sånt.. =) Hon föddes 5 september, är alltså snart fem månader. Ja, jag börjar jobba första maj. Då är hon nästan åtta månader. Vi tänkte inte alls på vad som är lämpligast med att komma tillbaka till jobbet, utan på vad som var lämpligast för oss. Du har ju all rätt i världen att bestämma hur du vill lägga din föräldraledighet. Vi bestämde oss för att dela rakt av och vara hemma åtta månader var. Då är hon ungefär 1år och 4månader när hon börjar på förskolan i jan-11. Genom att jag ska börja jobba igen mitt i, eller till och med nästan i slutet av terminen är det inte säkert att jag kan komma tillbaka till Bönan och jobba, det kanske blir springvik för mig då. Men det känns helt ok, tycker jag, få prova på och se massa olika förskolor. Hoppas nästan på att det blir så faktiskt =) Jag tänkte jobba som vanligt och vara ledig fyra veckor i sommar. Man får ju ihop några semesterdagar under föräldraledigheten med. Ja, det här blev nästan ett helt blogginlägg =) Hoppas du fick ut nåt av det! =)

2010-01-24 @ 11:48:47
URL: http://mija83.blogg.se/
Postat av: Karolina

Åh! Vilka härliga bilder! Hennes fripp går inte av för hackor! Känner igen den dubbelbottnade känslan. Panik och glädje sida vid sida. Och du, well done på löpbandet! Jag blir inspirerad. Tror minsann att vi ska satsa på vårruset, vad sägs? Kramen

2010-01-24 @ 12:06:11
URL: http://vardagdeluxe.blogspot.com
Postat av: Helena

Mia: Okej! Kul att höra lite hur andra tänker och gör =) Hur många semesterdagar får man under föräldraledigheten? Har läst om det men jag fattar inte ändå =P

2010-01-24 @ 15:21:43
URL: http://minbloggpa.blogg.se/
Postat av: Brtta

Hej! Vilka fina bilder och roligt att läsa också! :) Saknade er när det var dykdags idag! Hoppas Amra mår bra!

KRAM

2010-02-04 @ 22:28:21
Postat av: Mia

Karolina: Ja, visst var det väl rätt bra att komma iväg va? =) Jaman, vårruset, here we come! ;)



Helena: Du, jag har verkligen inte heller nån aning.. jag tror att man får som vanligt under de första 120 dagarna, men jag är inte säker. Och efter dem vet jag inte alls hur det är. Jag tog ut all min semester förra året plus två obetalda dagar, så för tillfället har jag en betald dag att ta ut i år...



Britta: Kul att du hittat hit =) Ja, det var lite konstigt att vara där själv förra veckan, men det tar vi igen imöra =)

2010-02-10 @ 09:15:43
URL: http://mija83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0