Boktips!

Hej kära vänner! Jag behöver lite hjälp, jag skulle vilja ha tips på bra böcker. Jag läser det mesta. Är ute efter några böcker som är svåra att lägga ifrån sig (naturligtvis=)) Gärna nåt lättsmält, underhållande. Gillar allt från deckare till romantiska komedier och verklighetsbaserade romaner. Ja, jag tar vilka tips som helst =)

Annars då? Hmm... Amra har vänt på sig! I lördags kväll la D henne på mage i vardagsrummet medan vi gjorde oss klara för att gå på fest. När han kollade till henne låg hon på rygg! =) Han vände tillbaka henne på mage och hon flippade över igen. Jag hämtade kameran för att filma the rolling, men icke. Då trivdes hon finfint på magläge... Hon vände på sig en gång till, när vi inte filmade... of course! =) Men sen dess har hon inte snurrat nå mer. Däremot flyttar hon sig sidledes genom att dra upp benen när hon ligger på rygg och rulla upp på sidan och sträcka ut armarna rakt fram för att sedan rulla tillbaka i ryggläge. Hon har flyttat sig nån decimeter på det sättet för att få tag på en leksak som var väldigt habegärlig =)

Vi har börjat planera namngivningen. Den ska hållas i slutet på februari. Vi hade kommit fram till vilka blommor vi ville ha och ringde Anna för att höra hur det gick att få tag på dem. Ville ha liljekonvalj och lin då det är våra landskapsblommor och mycket vackra. Liljekonvaljer är mina favoriter! Men det blir inte så, eftersom en kvist liljekonvalj visst kostar typ 40kr nu... Men Anna skulle kolla upp hur det låg till med lin, så vi håller tmmarna för det =)

När vi satt och planerade kollade vi upp vart namnet Amra kommer ifrån och vad det betyder. Det är ett muslimskt namn som kommer av ett arabiskt ord som betyder en prinsessa. Passande, inte sant? =) Och Maria kommer från ett egyptiskt ord som betyder älskad eller kärlek. Så vilkan namn skulle ha passat lillfisen bättre? ;)

Ser fram emot era boktips ;)
Kram påer!

Kommentarer
Postat av: Cia

Ooh, det här är mitt område! Tidsresenärens hustru av Audrey Niffenegger är jättebra, man kan inte lägga ifrån sig den. I en klass för sig av Curtis Sittenfeld och också Presidentens hustru av samma författare är mycket bra. Och har du inte läst Twilight så måste du ju göra det såklart :) Berättelsen om Pi av Yann Martell är också jättebra... Jag kan fortsätta i evigheter :)

2010-01-20 @ 11:10:03
Postat av: Mia

Cia: Haha, perfekt, då ska jag dra till biblioteket och låna dem! Så återkommer jag när jag läst ut dem för att få fler tips ;) Tack å tack!

2010-01-20 @ 13:47:15
URL: http://mija83.blogg.se/
Postat av: Cia

Det tycker jag låter som en alldeles strålande idé :)

2010-01-20 @ 20:46:48
Postat av: Cissi

Vill du ha lite spänning så är Camilla Läckbergs böcker ett tips! :-)

2010-01-20 @ 21:34:35
URL: http://cissie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0