Hemmafix

Japp, idag har det fixats och städats här hemma. Jag har varit riktigt aktiv! Har påbörjat att barnsäkra lägenheten genom att flytta om lite i köksskåpen. Det är till exempel ingen bra idé att ha spritflaskor och rengöringsmedel i de lägsta skåpen när det väl händer att den lilla bebisen börjar ta sig fram för egen maskin och undersöka hemmets alla vrår. Nästa månad ska vi inhandla massa barnsäkerhetsgrejer, lika bra att sätta igång, så är det gjort när det behövs =)

Jag har också dammsugat, tvättat, hängt undan torr tvätt och hängt upp blöt tvätt, och slängt massa sorteringssopor. Ja, det är väl lika bra att räkna upp allt jag gjort? ;) Amra låg först på sin fäll och lekte, sen blev hon hungrig och trött, så hon fick lite mat och somnade sött i sin säng. Det var vid halv ett kanske, nu är klockan kvart över två och hon sover fortfarande.. Tröttisen! Man kan verkligan inte säga vilka rutiner hon har nu, vissa dagar sover hon inte alls och andra sover hon hur mycket som helst. Men på nätterna sover hon fortfarande, lika fint som hon har gjort hela sitt liv. De senaste nätterna har hon somnat mellan halv tio och elva och sovit hela natten till nio eller tio på mornarna. Och hon har även börjat somna när hon ligger ensam i sin säng. Förr kunde hon bara somna om hon låg vid bröstet, i vagnen eller om vi vaggade henne i famnen. Vi var lite rädda att det skulle bli ett problem, om hon inte skulle kunna somna själv, men som med allt annat följer det ett av mina motton här i livet: det löser sig! =) Ett annat motto ska bli: Kör på så länge det funkar och lös problemen först när de dyker upp, slösa inte tid på att tänka på problem som egentligen inte finns.

Imorgon är det babysim!! Förra veckan var första gången, och jag har längtat som en tokig hela veckan till nästa gång =) Jag tror att Amra har ärvt min kärlek till vatten och bad, hon verkligen älskade att plaska runt och kolla in alla andra bebisar! Det var första gången hon verkade riktigt intresserad av andra barn, och det har fortsatt efter det, nu kollar hon in sina kompisar på ett helt annat sätt när de träffas, kul! Hon fick också syn på en boll som flöt omkring och såg intressant ut. Hon försökte ta sig fram till den plaskande på mage med armarna rakt bakåt. När hon, med min hjälp, kom närmare öppnade hon munnen och försökte äta upp den. Det gick inte så bra, den flöt bara undan =) Imorgon kanske D tar ut lite flex och kommer med och knäpper lite bilder. Senare ska vi ta med en vattentät kamera så vi kan knäppa bilder under ytan, det ska bli kul!

Nu är hon vaken och ligger och pratar lite för sig själv, jag ska nog gå dit och mysa lite =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0