2009

2009 började med ett besked som skulle förändra mitt och Daniels liv markant.
Vi var gravida!

Beskedet mottogs med blandade känslor då vi, iaf jag, var så oförberedd på det. Det var överväldigande.
Magen växte och funderingarna och tankarna var många, men glädjen blev bara större och större.

Bland det roligaste med det positiva testet var att ringa våra föräldrar och chocka dem med glädjebeskedet att de skulle bli mor- och farföräldrar till hösten!

Därefter fortsatte året i princip som vanligt med jobb, umgänge och fester, dock nyktra sådana för min del =) Det blev även en massa utflykter till till exempel Hemlingby, Sandviken och andra ställen i nejden. Daniel for till Schweiz på en skidweekend, jag var till Anna i Västerås en helg.

Vi förberedde oss allmänt för det som komma skulle. Det var ultraljud och mätningar av mage, hjärtljud och blodvärden. Vi letade bil större delen av året, innan vi i augusti hittade vår fina Saab =)

I februari kom Risa från Japan och hälsade på med sin syster i några dagar. Då besökte vi bland annat Falu koppargruva och gick på guidad visning. I mars målade vi om i köket, vilket blev ett större projekt än vi trodde. Men det blev bra =) Samma månad återträffades jag med mina pluggkamrater Linda, Lisa och Frida. Jag och Daniel gick på Lundellkonsert med mamma, pappa, Håkan och Carina. Mars avslutades som vanligt med födelsedagskalas för mig och Anna. Detta år var temat ”såå inte jag”, blev riktigt lyckat! I maj, som för övrigt bjöd på underbart väder och årets första dopp, påbörjades ommålningen av tredje rummet som skulle bli barnrum. Anna flyttade till Gävle över sommaren, vilket innebar att vi kunde umgås lite oftare en period.

Jag och Anna åkte ner till Elin på födelsedagsfest i Stockholm i början av juni. Dessutom for jag med jobbet på studiebesök till Tom Titts förskola! Midsommar firades på Olssons öa och hos Peninah och Ryd. Jag jobbade extra länge under sommaren för att kunna ta semester ända fram till förlossningen för att först därefter ta ut föräldradagar. Semestern tillbringades i lugnt tempo med en resa till Dalarna och Stockholm alldeles i början. I slutet av juli hade vi vår traditionsenliga fest med föräldrarna våra. Detta år var vi hemma hos mamma och pappa.

I augusti for jag och Daniel på vår årliga resa ner till Öregrund. Där tillbringade vi en underbar dag full med sol, bad och glass! Vi var även barnvakt för första gången i våra liv. Noah fick vara försökskanin för att öka på våra skills som föräldrar. Det gick ju faktiskt riktigt bra =) I augusti började också föräldraträffarna. De var intressanta, men det bästa med dem var att vi träffade och lärde känna Karolina och Henrik som i oktober fick tvillingarna Edvin och Klara. Jag påbörjade mitt muffinsprojekt, har blivit några fina, goda muffins under hösten och vintern, och fler kommer det att bli =)

Sen i september, den 5e, kom vår älskade Amra!
Hela september gick ut på att lära känna lillfisen och att komma in i detta nya liv. Och på att ta bilder. Ojojoj, vad bilder det har blivit! =) Vi framkallade bilder från september efter att ha valt ut bara det gottaste. Ändå blev det över 140 stycken! Nästa gång måste vi välja ut bara det gottaste gotta! På BB träffade vi Britta och Morgan som är föräldrar till Amalia, som är en dag yngre än Amra.

Oktober fortsatte på samma sätt och kryddades med promenader och umgänge med fina människor, gamla som nya vänner. Jag red för första gången på väldigt länge, underbart! Det var några perioder med gråt och skrik som gick över rätt fort och efterlämnade en bebis som utvecklats på något vis, fysiskt eller mentalt. Efter en av dessa perioder strålade Amra av stora leenden.

I november firade vi Daniels första farsdag med frukost på sängen. Dessutom badade jag och Amra för första gången i stort badkar hemma hos mormor och morfar, som jag längtat! =)

December kom och blev en ytterst social månad. Jag och Amra träffade massa folk, vi umgicks och promenerade med våra vänner nästan varje dag. Vi ägnade oss åt julförberedelser, även om det tog tid att finna julstämningen i år. Det var svårt att hitta på julklappar, fast det egentligen var rätt lätt. Det blev fina fina bilder på vår älskling till familjen, ändå var vi inte klara med julklapparna förrän dagen innan julafton! Men nöjda blev vi iaf =) Amra skrattade för första gången i december!

Det bästa med december var julaftonsmorgonen.
Då skålade vi i champagne och förlovade oss!

Tack 2009 för ett fint år!  


Kommentarer
Postat av: Sophy

Meen GRATTIS till er!!!! Åå va underbart!! Är så glad för er skull och vilket TOPPENÅR ni har haft!!! Många kramar från hela familjen!!

2010-01-06 @ 23:26:45
URL: http://sophy.blogg.se/
Postat av: Helena

Grattis till förlovningen!

2010-01-07 @ 10:09:55
URL: http://minbloggpa.blogg.se/
Postat av: Elin

Grattis till förlovningen!!

2010-01-07 @ 16:26:11
URL: http://moobergs.blogg.se/
Postat av: Cissi

Grattis till förlovningen!!!! Vad roligt :-)

Blir det bröllop redan i år?

Vilket händelserikt år för er. Hoppas 2010 blir minst lika bra.många kramar och god fortsättning //Cissi

2010-01-07 @ 23:30:32
URL: http://cissie.blogg.se/
Postat av: Mia

Tack så mycket! =) Cissi: Nej, det blir inget bröllop i år. Det blir nån gång, men inga planer än =)

2010-01-08 @ 19:01:15
URL: http://mija83.blogg.se/
Postat av: Lena

Hej hej!



Kul att du hittade mig! Visste inte att du också hade en blogg, kul! Då kan ju jag ha lite koll på dig med! ;)



Grattis till förlovningen!!! Vad stor Amra blivit, tiden går fort!!!

Här vi har ju som sagt firat 3-årsdagen....tyckte nyss hon föddes men icke! =)



Ha det gott! Kram!!!

2010-01-17 @ 21:15:28
URL: http://lena82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0