2010 so far

Nyårsaftonfesten blev riktigt lyckad! D stod för maten och allt det löpte på så otroligt smidigt, det är så att man kan tro att han är mästerkock =) Ypperligt gott var det också! Han kan min älskling!

Vi var sex stycken som åt alla tre rätter, två som såg på och två till som kom till efterrätten. De två som såg på var båda under året, det var Amra och hennes nya kompis Stella, de var helt underbara under hela kvällen båda två! Pigga och glada var de med ut på tolvslaget och kollade in när vi tände några Khom Loi och korkade upp champagnen.

Sen gick vi in och hade vickning. Mamma och pappa kom hem i tid för lite korv de med =) Vid två, halv tre åkte de som skulle hem till sitt iväg. Kvar var jag, Daniel, Geijer, Erika, mamma och pappa. Och Amra så klart, sovandes. Mor och far la sig strax medan vi andra blev kvar uppe lite till och lyssnade på musik och hade det härligt.

Det var lite småkrångel med att få upp lyktorna, tre av sex flög iväg på nya äventyr. De andra tre betämde sig för att slå läger i träden runt gården =) Men de var vackra!


Gott nytt år!



Nyårsdagen var lugn och härlig. Tog en promenad i kylan och snön. Åt lite mat hos farmor Märta och hade det allmänt bra. Hade tänkt bege oss hemåt, men vi bestämde oss för att stanna en dag till då vädret inte var så inbjudande att köra i. Samma sak på lördagen, vi tänkte åka hem, men blev kvar. Besökte mormor Gerd och åt mat med mamma, pappa, Ulf och Gun. Men på söndagen tog vi tag i det hela och bagav oss hemåt. Hem till en lugn och skön lägenhet =) Och här har vi varit sen dess.

Mamma kom ner en sväng på måndagen. Vi hade tänkt gå och bada med Amra på badhuset. Men lillfisen gick och drog på sig sin första förkylning så det blev en promenad i vackra vintervädret istället. Igår och idag har vi hållit oss inomhus på grund av kylan och till viss del förkylningen, även om den har blivit mycket bättre redan! Amra blev inte alls så påverkad av den som jag trodde hon skulle bli. Hon sov lite sämre en natt, natten till måndag, och hon blev snuvig och fick hosta, men annars märktes inget speciellt på henne. Hon var pigg och glad när hon var vaken. Men hon har sovit mycket de senaste dagarna, så hon har väl varit trött antar jag. Idag har hon varit ytterst lite snuvig och hostat nån gång, men hon har varit mycket mer vaken och krävt uppmärksamhet och lek =) Nu skrattar hon med pappa inne på skötbordet!

Igår tog jag en sväng på stan alldeles ensammen medan Dallas och Amra var hemma för sig själva för första gången. Det var härligt =)

Idag har Amra, fyra månader och en dag gammal, satt sin sista potatis.
Eller iaf smakat på sin första!
Hon tyckte inte alls att det var nåt konstigt med det, gapade stort när skeden med mosad potatis närmade sig. Hon höll det i munnen ett tag, sen la hon ut det mesta på hakan, men lite kom nog ner i magen iaf =)


Nu hoppas jag att kylan släpper lite på sitt grepp till imorgon så att man kan komma ut en sväng. 
Nu ska jag ägna mig åt Strumpan en stund, hon och pappa har fått alldeles för mycket tid tillsammans utan mig nu =)

God fortsättning på er alla!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0