Dagen efter dagen efter

Ja, det är idag det. Men trodde nog att det skulle kännas mer... Jag kanske inte var så avvand som jag trodde ;) Trodde jag skulle bli nästan handikappad dagarna efter, men icke, jag klarade mig rätt bra ändå. Vad som har hänt är att jag och mor i söndags använde de presentkort vi fick i julklapp. En timmes ridlektion med hoppning var vad som stod på schemat! Och det var så roligt! Nästa gång ska jag önska mig en hel termin!

Amra har varit sjuk i en dryg veckas tid. Hon hade något som kallas femte sjukan sa läkaren, bvc sa att det förmodligen inte var femte sjukan utan något annat virus. Men i vilket fall som helst så är hon frisk nu. Lite hostig än bara, men det är nog borta imorgon eller dagen efter det. Hon har haft röda, svullna kinder med knölar i, feber, hosta och varit snorig, men trots det skiner hon som solen. Oftast iaf.. Ibland har det varit åskmoln och regn också, det ska vi inte sticka under stolen med =)

Igår kunde Amran helt plötsligt ta sig framåt precis som hon vill! Hon kan "krypa"! Hon jobbar sig framåt med armar och ben, ändrar riktning och tokkämpar för att nå sitt mål som oftast är en leksak, mamman, pappan eller nåt de håller på med =) Och idag har vi förpassat liggdelen på vagnen och satt dit sittdelen istället. Hjälp vad fort det har gått, ett helt halvt år ju!

Tog med kameran upp till barndomsstaden för att dokumentera denna kalashelg. Amra fyllde ett halvår, hennes mormors mor och morfar fyllde 77 respektive 52 år, och jag skulle rida för första gången på evigheter.
Blev det några kort?
Jorå, men kanske inte som vi tänkt oss =) Hos mamma och pappa låg kameran fint nerpackad hela tiden, och den kom inte upp förrän hos Håkan och Carina på söndagen... Och sen blev den kvar där när jag for iväg till stallet. Men fina bilder blev det iaf, och här kommer några av dem =)


Amra fick lite nya kläder på halvårsdagen, passade ju finfint inför kalashelgen när vi firade morfars och mormormors födelsedagar. Under den underbara kappan har hon en vårfin klänning som matchas av de rosa strumpbyxorna.


Att sitta och sällskapa vid matbordet är ett stort nöje

 

  
Att äta och dricka är också ganska kul, ibland ;)


Farmor kan det där med att byta blöja hon


Kommentarer
Postat av: Sophy

Underbara sötnos!! Vi måste träffas och leka lite snart =) Skönt att höra att du är frisk nu!! Många kramar Sofie

2010-03-10 @ 07:05:41
URL: http://sophy.blogg.se/
Postat av: Elin

Nej men usch vad jobbigt för lilltjejen att vara sjuk, tur att hon är bra nu! Den där jackan är såå fin tycker jag! Visst går det fort, helt otroligt! Alla säger ju så men nu inser man vad de menar! Kram på er!

2010-03-10 @ 09:16:10
Postat av: Mia

Sofie: Ja, det tycker jag att vi ska göra! Hmm.. Jag har väl inte varit sjuk? Inte vad jag vet iaf.. =) Men skönt att du är frisk =)



Elin: Det verkade inte vara så jobbigt för henne egentligen, det var nog mest jag och D som tyckte det var jobbigt, haha =) Men ja, skönt att hon är frisk igen!

2010-03-10 @ 10:15:22
URL: http://mija83.blogg.se/
Postat av: Karolina

Världsmästarfin kappa! Och framkallningsmaterial på kortet! Gulliz

2010-03-10 @ 17:07:13
URL: http://vardagdeluxe.blogspot.com
Postat av: Mia

Sofie: Klart du menade att det var skönt att Amra blivit frisk! Haha, lite seg och ego kan man väl få vara ibland va? =)

2010-03-10 @ 21:22:12
URL: http://mija83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0