Åhh, det försvann...

Hade ju skrivit en massa och så klantade jag mig och det försvann.. Orkar inte skriva om, men tänkte iaf säga att idag är det bättre, även om jag fortfarande är ledsen..

Det var det här huset vi ville ha: http://www.hemnet.se/beskrivning/957357?r=3 Men nu ska vi satsa på att få ordentlig ordning i vår kära lägenhet istället. Och vi har redan börjat. Igår var rörmockaren här och fixade kranen i köket, idag ska vi ta tag i våra sladdhärvor och så småningom ska fläkten som hastigt inhandlades för ett tag sen sättas upp i köket och inte ligga på sovrumsgolvet och skräpa... Grejen där är att de vi tänkte kunde få hjälpa oss med den är fullt upptagna med sina egna nya hus för tillfället =) Dessutom håller jag på att beställa framkallningar på bilder. För tillfället är det november och december 2009 som står på tur, sen får vi se om jag okrar, hinner och har råd att fixa fram fler, eller om det får vänta ett tag till =) Det är ett jäkla jobb med dessa bilder, men det är ju så mycket bättre att ha dem i ett riktigt album än i en mapp på datorn! Det är det negativa med digitala bilder, de blir så många och de stannar oftast i datorn. Konstigt det där =)

Här är en bild på Amra från i januari. Tänkte bjuda på fler, men det får bli en annan gång, nu orkar jag inte mer. Iaf inte innan jag fixat klart med framkallningen och det andra jag tänkte få gjort idag.


Kommentarer
Postat av: Karolina

Men love! Åh! Förstår att du är ledsen! Jobbigt när man måste möta "verkligheten". Och det är ju inte lätt att hitta de där husen som magkänslan säger ja till. Förstår din frustration! Verkligen. Men, det kommer fler! Och vi får väl försöka slita oss från vårt eget för lite fläktassistans;) Vi kanske kan byta det mot lite barnvakt! Hahah... Varm kram och krya på dig! Tycker förresten det är grymt att ni omvandlar frustration till handlingskraft! Hejja!

2010-11-06 @ 20:21:02
URL: http://vardagdeluxe.blogspot.com
Postat av: Mia

Karo: Nej, det är ju just det, det där huset var ju bara såå bra! Men ja, det kommer fler, och du vet, nästa kommer ju faktiskt vara ännu bättre ;) Tack för erbjudandet med fläkten, men brorsan hann före, haha =) Barnvakt kan vi nog ställa upp som ändå, fråga bara när det behövs! Haha, jo, nåt bra måste man väl göra av skiten? =)

2010-11-06 @ 21:56:19
URL: http://mija83.blogg.se/
Postat av: cissie

Surt med huset. Men verkligheten är bister ibland. (Tonis föräldrar bor där i närheten, fint område!) Vi är oxå i husletar tagen. Inte det lättaste! Vi kommer behöva låna lite till handpenningen, annars får inte vi till det. Att det ska vara så svårt för "vanligt" folk att köpa hus nu för tiden.

2010-11-08 @ 15:50:41
URL: http://cissie.blogg.se/
Postat av: Mia

Cissie: Ja, superfint område! =) Jo, det blir en hel del pengar att spara ihop, men vi ska nog klara det, både du och jag! Snart så ska vi nog ha våra respektive drömboenden ;) Kram och lycka till! Och grattis till bröllopet och nya efternamnet!

2010-11-09 @ 21:58:45
URL: http://mija83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0