Antiklimax

Ja, den här helgen blev det lite av ett antiklimax..

Helgen var fullt planerad med trevligheter. Jag och Amra skulle på fredagen åka hem till mamma och pappa och umgås med dem på kvällen. På lördagen skulle vi fortsätta vår resa och träffa kompisar från högskolan, kanske även kika in till Daniels mormor och hälsa på. På söndagen hade jag planerat in ett besök med Amra hos Anna. 

På fredagen får jag ett sms om att träffen med pluggkompisarna ställs in pga sjuka barn.. det kändes jättetråkigt! Men jag tänkte att jag och Amra åker hem till mor och far i alla fall. Daniel hade sett fram emot och ställt in sig på en ensamhelg och jag såg fram emot att träffa familjen och Anna. Men på väg hem från tandläkaren (som dessutom gjort illa mig å det grövsta...) fick jag meddelande om att Amra fått feber... 38,7.. Jaha, vi blir alltså hemma. När jag kom hem och vi tog tempen en liten stund senare hade den höjts till 39,3.. Så helgen har vi tillbringat med näsan i böcker, ögonen på TV och med kroppen i sängen eller i soffan. 

Dock känns det faktiskt inte helt illa, vi har haft det mysigt, med mycket positiv närhet och vila. Men det är såå synd på allt vi sett fram emot... 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0